3.2.8 Virál (přednáška)
Účastníků | 8-15 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | III |
Autor | David Spáčil |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 60 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | Interiér |
Rozdělení | účastníci každý sám za sebe |
Cíle
Žák pochopí, co je to virální video, k čemu slouží a získá představu o tom, jakým způsobem se vytváří.
Sdělení
Virál je v dnešní době stále častěji využívaný nástroj k rozšiřování informací.
Metody
Frontální výuka
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- porozuměním přednášeného textu.
- Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
- pochopením zpracovávaných statistických dat o dosahu videí na sociálních sítích a youtube.
- Kulturní povědomí a vyjádření je rozvíjeno:
- popisem fungování současných médií a jejich dosah.
Forma a popis realizace
Přednáška s prezentací, ve které filmový specialista na virální videa osvětlí, jak se taková videa tvoří a za jakým účelem. V jakých oblastech se virálních videí využívá.
Uvedení
Příprava
Nahrát do počítače prezentaci. Připravit projektor, ozvučení zvuku z počítače. Nachystat místnost na přednášku.
Je dobré se s přednášejícím tak 20 minut před přednáškou sejít a sdělit mu aktuální informace o kurzu a jeho účastnících.
- Kolik je účastníků.
- Co všechno zatím absolvovali.
- Jaký je program v následujících dnech.
- Jaké mají účastníci zkušenosti s natáčením.
- Co účastníci od kurzu očekávají.
Realizace
Realizátor představí specialistu na tvorbu virálních videí. Rozdá žákům papírky, na které mohou formulovat otázky během přednášky.
Specialista začne přednášet o virálních videích. Žáci poslechem přednášky a seznámením se s novými pojmy procvičují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce. Specialista stručně seznámí žáky s tím, proč se virální videa tvoří a k čemu a jaké prostředky se k tomu používají. Představuje ukázky různých virálních videí. Tím si žáci rozšiřují kompetenci Kulturní povědomí a vyjádření. Představuje ukázky ze své vlastní tvorby. Vysvětluje, jaká je cesta od zadání přes prvotní nápad, realizaci a výslednou podobu science videa. Ve statistikách na sociálních sítích ukazuje, jak se video od zveřejňování šířilo a stručně nastíní, jak s těmito statistikami pracuje. Tím si žáci prohlubují kompetenci Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií.
Uzavření
Na konci přednášky přichází lektor. Poděkuje přednášejícímu a začíná řídit diskuzi: Virál (diskuze)
Poznámky
Je velmi důležité, aby přednášející byl aktivním tvůrcem virálních videí, případně člověkem, který se tímto tématem zabývá odborně na akademické půdě. Z přednášejícího musí být cítit, že má veliký odborný náskok před žáky.
Přednáška je do programu zařazena z toho důvodu, aby se účastníci setkali přímo s odborníkem na virální videa. Tato přednáška a následná diskuze je předstupněm pro konzultaci scénářů participantů ve čtvrtém dni programu:Tvorba scénáře
Odkazy
Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
Papíry a psací potřeba | pro každého žáka | na zapisování otázek |
Počítač | 1 | prezentace |
Projektor a plátno | 1 | prezentace |
Ozvučení počítače - reprobedny | 1 | ozvučení videoukázek z prezentace |
Přílohy
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
014.21.01 | viral_prednaska.pptx | Prezentace o virálním videu |
# | Soubor | Popis |
---|