3.2.8 Virál (přednáška)

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost III
Autor David Spáčil
Počet uvádějících 1
Čas na realizaci 60 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí Interiér
Rozdělení účastníci každý sám za sebe

Cíle

Žák pochopí, co je to virální video, k čemu slouží a získá představu o tom, jakým způsobem se vytváří.

Sdělení

Virál je v dnešní době stále častěji využívaný nástroj k rozšiřování informací.

Metody

Frontální výuka

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • porozuměním přednášeného textu.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pochopením zpracovávaných statistických dat o dosahu videí na sociálních sítích a youtube.
  • Kulturní povědomí a vyjádření je rozvíjeno:
    • popisem fungování současných médií a jejich dosah.

Forma a popis realizace

Přednáška s prezentací, ve které filmový specialista na virální videa osvětlí, jak se taková videa tvoří a za jakým účelem. V jakých oblastech se virálních videí využívá.

Uvedení

Příprava

Nahrát do počítače prezentaci. Připravit projektor, ozvučení zvuku z počítače. Nachystat místnost na přednášku.

Je dobré se s přednášejícím tak 20 minut před přednáškou sejít a sdělit mu aktuální informace o kurzu a jeho účastnících.

  • Kolik je účastníků.
  • Co všechno zatím absolvovali.
  • Jaký je program v následujících dnech.
  • Jaké mají účastníci zkušenosti s natáčením.
  • Co účastníci od kurzu očekávají.

Realizace

Realizátor představí specialistu na tvorbu virálních videí. Rozdá žákům papírky, na které mohou formulovat otázky během přednášky.

Specialista začne přednášet o virálních videích. Žáci poslechem přednášky a seznámením se s novými pojmy procvičují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce. Specialista stručně seznámí žáky s tím, proč se virální videa tvoří a k čemu a jaké prostředky se k tomu používají. Představuje ukázky různých virálních videí. Tím si žáci rozšiřují kompetenci Kulturní povědomí a vyjádření. Představuje ukázky ze své vlastní tvorby. Vysvětluje, jaká je cesta od zadání přes prvotní nápad, realizaci a výslednou podobu science videa. Ve statistikách na sociálních sítích ukazuje, jak se video od zveřejňování šířilo a stručně nastíní, jak s těmito statistikami pracuje. Tím si žáci prohlubují kompetenci Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií.

Uzavření

Na konci přednášky přichází lektor. Poděkuje přednášejícímu a začíná řídit diskuzi: Virál (diskuze)

Poznámky

Je velmi důležité, aby přednášející byl aktivním tvůrcem virálních videí, případně člověkem, který se tímto tématem zabývá odborně na akademické půdě. Z přednášejícího musí být cítit, že má veliký odborný náskok před žáky.

Přednáška je do programu zařazena z toho důvodu, aby se účastníci setkali přímo s odborníkem na virální videa. Tato přednáška a následná diskuze je předstupněm pro konzultaci scénářů participantů ve čtvrtém dni programu:Tvorba scénáře

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
Papíry a psací potřeba pro každého žáka na zapisování otázek
Počítač 1 prezentace
Projektor a plátno 1 prezentace
Ozvučení počítače - reprobedny 1 ozvučení videoukázek z prezentace

Přílohy

Prezentace o Virálním videu

Obsahové přílohy

#SouborPopis
014.21.01 viral_prednaska.pptxPrezentace o virálním videu
Metodické přílohy
#SouborPopis

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
014.21.01 01 Prezentace o virálním videu David Spáčil Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0