Aktivity

1.9 Obsah – přehled tematických bloků a témat programu

Chronologicky
Aktivity Délka
(minuty)
Anotace
Den 1
1.1 Vítá tě Virus 15 První setkání realizátorů a žáků. Vyřízení formálních záležitostí a natočení úvodního videa.
1.2 Mé oko je objektiv 15 Seznámení žáků se základními zákonitostmi volby záběru při natáčení.
1.3 Točím vše, co létá, leze, utíká 60 Pozorování, natáčení a sběr biologického materiálu ve volné přírodě.
1.4 Ahoj, jsem Virus 15 Navození atmosféry, zhlédnutí znělky, seznámení se s maskotem workshopu.
1.5 Proč? 60 Obeznámení žáků s organizací a pravidly workshopu. Představení lektorů a účastníků workshopu.
1.6 Mluvím, tedy jsem 45 Pohybová a mluvící aktivita, při které se žáci jednak poznají a také si procvičí některé řečnické dovednosti.
1.7 Mé oko čočky má - biologie 45 Seznámení se s mikroskopováním na obyčejném i stereomikroskopu.
1.8 Mé oko čočky má - film 90 Natáčení pozorování materiálu pod mikroskopy.
1.9 Rytmus v kole 15 Rytmická, skupinová aktivita postavená na asociacích.
1.10 Komiks, gag, pointa 45 Kreslení skupinové komiksových příběhů různými tvůrčími způsoby.
1.11 Jsi Master střih 75 Seznámení se se střihem videa v aplikaci Kinemaster a střih prvního videa.
1.12 Mé první dílo 15 Sledování prací z prvního dne a seznámení s fungováním FB stránky VIRUScience.
1.13 Stop den 1 15 Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba.
Den 2
2.1 Klapka den 2 15 Rozcvička. Rozhýbání skupiny a naladění se na celý den.
2.2 Mluvím a vím, co říkám 45 Skupinová řečnická aktivita, při které se pracuje s příběhem.
2.3 Střídám žánry 45 Popis strašilky ďábelské různými prezentačními/literárními styly. Prezentace před dalšími žáky a inspirování se ostatními.
2.4 Kamera 30 Seznámení se se základními funkcemi a manuálním nastavením kamery.
2.5 V hlavní roli strašilka 60 Natáčení videa o strašilce ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
2.6 Expoziční hra 60 Pohybová aktivita v expozici, při které jsou luštěny šifry.
2.7 Můj oblíbený virál 30 Žáci mají za úkol na internetu najít své oblíbené virální video.
2.8 Virál (přednáška) 60 Přednáška specialisty na virální videa.
2.9 Virál (diskuze) 15 Diskuze týkající se přednášky o virálních videích.
2.10 Jsi Premier střih I 120 Seznámení se se střihem videa v programu Adobe Premiere a střih videa o strašilce.
2.11 Co chtěl autor říct? 30 Sledování vybraných science videí a formulace jejich sdělení.
2.12 Mé druhé dílo 15 Sledování prací z druhého dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
2.13 Stop den 2 15 Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba.
Den 3
3.1 Klapka den 3 15 Rozcvička. Rozhýbání skupiny a naladění na celý den.
3.2 Život v Řece 60 Sběr a zkoumání rostlin a živočichů v řece a okolí.
3.3 V hlavní roli Řeka 75 Natáčení videa o životě v řece ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
3.4 Virál x Science 60 Hodnocení virálních videí dle kritérií, na kterých je video postaveno: unikátnost, sdělení, osobnost, technika, estetika, forma, relevantnost.
3.5 Návštěva science show 45 Zhlédnutí science show a následná vedená diskuze zaměřená na sdělení.
3.6 Já a mé téma 15 Krátký dotazník týkající se toho, jaká témata s žáky rezonují.
3.7 Krátký příběh 60 Žáci samostatně vytvářejí příběhy na předem zvolené pseudovědecké téma. Tyto příběhy si vzájemně přečtou.
3.8 Jsi Premier střih II 135 Střih videa života v řece v programu Adobe Premiere.
3.9 Mé třetí dílo 15 Sledování prací ze třetího dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
3.10 Skleník 90 Pohybová, strategická, skupinová hra stavění skleníků a pěstování rostlin.
3.11 Hvězdy 45 Týmová debata o tématu, kterému se budou chtít žáci věnovat při závěrečném natáčení.
3.12 Stop den 3 15 Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba.
Den 4
4.1 Klapka den 4 15 Rozcvička. Rozhýbání skupiny a naladění na celý den.
4.2 Hledání sdělení 45 Žáci v týmech po 3 - 5 členech dělají rešerši na dané téma. Vytvoří si myšlenkovou mapu a definují pět sdělení, které o daném tématu platí.
4.3 Prezentace tématu a sdělení 45 Celý tým předstoupí před celou skupinu. Představí své téma a všech 5 sdělení, ke kterým během rešerše došli. V momentě jejich prezentace mají k dispozici ostatní žáky a realizátory jako poradní sbor.
4.4 Od příběhu ke storyboardu 45 Realizátor u tabule popisuje, jak by on přepracoval určitý příběh do storyboardu. Žáci pracují v týmech a převádějí svůj příběh do storyboardu. Výsledek konzultují s realizátorem.
4.5 Tvorba scénáře 135 Žáci si přinášejí téma a sdělení, které chtějí předat svým videem. Na základě toho vytvoří scénář, který je následně konzultován s realizátory a specialistou na virální video. Ve chvíli, kdy dokončí scénář, vypracují storyboard.
4.6 Jde se točit 360 Natáčení závěrečného videa.
Den 5
5.1 Klapka den 5 15 Rozcvička. Rozhýbání skupiny a naladění na celý den.
5.2 Střih 300 Střih závěrečného videa v programu Adobe Premiere.
5.3 Mé finální dílo 30 Prezentace celého programu VIRUScience veřejnosti, promítání závěrečných děl a předání certifikátů.
5.4 Loučí se Virus 45 Ukončení kurzu a závěrečná zpětná vazba.
Podle témat
Aktivita Délka
(minuty)
Anotace
Seznamovací a informativní aktivity Aktivity, při kterých se žáci seznamují, reflektují den, nebo vyplňují formuláře.
1.1 Vítá tě Virus 15 První setkání realizátorů a žáků. Vyřízení formálních záležitostí a natočení úvodního videa.
1.4 Ahoj, jsem Virus 15 Navození atmosféry, zhlédnutí znělky, seznámení se s maskotem workshopu.
1.5 Proč? 60 Obeznámení žáků s organizací a pravidly workshopu. Představení lektorů a účastníků workshopu.
5.4 Loučí se Virus 45 Ukončení kurzu a závěrečná zpětná vazba.
1.13 Stop den 1, 2, 3 45 Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba. (3×15 minut)
Pohybové aktivity Aktivity, které slouží pro mentální uvolnění žáků a vybití jejich fyzické energie.
2.1 Klapka den 2, 3, 4, 5 60 Rozcvička. Rozhýbání skupiny a naladění na celý den. (4×15 minut)
1.9 Rytmus v kole 15 Rytmická, skupinová aktivita postavená na asociacích.
2.6 Expoziční hra 60 Pohybová aktivita v expozici, při které jsou luštěny šifry.
3.10 Skleník 90 Pohybová, strategická, skupinová hra stavění skleníků a pěstování rostlin.
Prezentační dovednosti Aktivity zaměřené na prezentaci před publikem, nebo kamerou. Cvičí se zde mluvený i performativní projev žáků.
1.6 Mluvím, tedy jsem 45 Pohybová a mluvící aktivita, při které se žáci jednak poznají a také si procvičí některé řečnické dovednosti.
2.2 Mluvím a vím, co říkám 45 Skupinová řečnická aktivita, při které se pracuje s příběhem.
2.3 Střídám žánry 45 Popis strašilky ďábelské různými prezentačními/literárními styly. Prezentace před dalšími žáky a inspirování se ostatními.
3.7 Krátký příběh 60 Žáci samostatně vytvářejí příběhy na předem zvolené pseudovědecké téma. Tyto příběhy si vzájemně přečtou.
Práce s informacemi a sdělením Aktivity zaměřené na tvůrčí proces a interpretaci vlastních, případně cizích myšlenek.
1.10 Komiks, gag, pointa 45 Kreslení skupinové komiksových příběhů různými tvůrčími způsoby.
2.11 Co chtěl autor říct? 30 Sledování vybraných science videí a formulace jejich sdělení.
3.5 Návštěva science show 45 Zhlédnutí science show a následná vedená diskuze zaměřená na sdělení.
3.6 Já a mé téma 15 Krátký dotazník týkající se toho, jaká témata s žáky rezonují.
3.11 Hvězdy 45 Týmová debata o tématu, kterému se budou chtít žáci věnovat při závěrečném natáčení.
4.2 Hledání sdělení 45 Žáci v týmech po 3 - 5 členech dělají rešerši na dané téma. Vytvoří si myšlenkovou mapu a definují pět sdělení, které o daném tématu platí.
4.3 Prezentace tématu a sdělení 45 Celý tým předstoupí před celou skupinu. Představí své téma a všech 5 sdělení, ke kterým během rešerše došli. V momentě jejich prezentace mají k dispozici ostatní žáky a realizátory jako poradní sbor.
4.4 Od příběhu ke storyboardu 45 Realizátor u tabule popisuje, jak by on přepracoval určitý příběh do storyboardu. Žáci pracují v týmech a převádějí svůj příběh do storyboardu. Výsledek konzultují s realizátorem.
4.5 Tvorba scénáře 135 Žáci si přinášejí téma a sdělení, které chtějí předat svým videem. Na základě toho vytvoří scénář, který je následně konzultován s realizátory a specialistou na virální video. Ve chvíli, kdy dokončí scénář, vypracují storyboard.
Natáčení Aktivity věnované práci s filmovou technikou a sběru filmového materiálu.
1.2 Mé oko je objektiv 15 Seznámení žáků se základními zákonitostmi volby záběru při natáčení.
1.8 Mé oko čočky má - film 90 Natáčení pozorování materiálu pod mikroskopy.
2.4 Kamera 30 Seznámení se se základními funkcemi a manuálním nastavením kamery.
2.5 V hlavní roli strašilka 60 Natáčení videa o strašilce ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
3.3 V hlavní roli Řeka 75 Natáčení videa o životě v řece ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
4.6 Jde se točit 360 Natáčení závěrečného videa.
Střih a postprodukce Aktivity věnované zpracování natočeného filmového materiálu.
1.11 Jsi Master střih 75 Seznámení se střihem videa v aplikaci Kinemaster a střih prvního videa.
2.10 Jsi Premier střih I 120 Seznámení se střihem videa v programu Adobe Premiere a střih videa o strašilce.
3.8 Jsi Premier střih II 135 Střih videa života v řece v programu Adobe Premiere.
5.2 Střih 300 Střih závěrečného videa v programu Adobe Premiere.
Nová média Aktivity zaměřené na publikování videí na internetu.
1.12 Mé první dílo 15 Sledování prací z prvního dne a seznámení s fungováním FB stránky VIRUScience.
2.12 Mé druhé dílo 15 Sledování prací z druhého dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
3.9 Mé třetí dílo 15 Sledování prací ze třetího dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
2.7 Můj oblíbený virál 30 Žáci mají za úkol na internetu najít své oblíbené virální video.
2.8 Virál (přednáška) 60 Přednáška specialisty na virální videa.
2.9 Virál (diskuze) 15 Diskuze týkající se přednášky o virálních videích.
3.4 Virál x Science 60 Hodnocení virálních videí dle kritérií, na kterých je video postaveno: unikátnost, sdělení, osobnost, technika, estetika, forma, relevantnost.
5.3 Mé finální dílo 30 Prezentace celého programu VIRUScience veřejnosti, promítání závěrečných děl a předání certifikátů.
Biologie Aktivity, ve kterých se žáci zdokonalují v praktických dovednostech z oblasti biologie.
1.3 Točím vše, co létá, leze, utíká 60 Pozorování, natáčení a sběr biologického materiálu ve volné přírodě.
1.7 Mé oko čočky má - biologie 45 Seznámení se s mikroskopováním na obyčejném i stereomikroskopu.
3.2 Život v Řece 60 Sběr a zkoumání rostlin a živočichů v řece a okolí.
Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0