3.4 Virál x Science
- Obsah
- Metodika
Metody
Reflexe
Forma a popis realizace
Žáci sledují svá videa navržená v programu Můj oblíbený virál a vzájemně si je hodnotí.
Obsah
Posaďte se teď ke stolkům, každý sám. Já vám teď rozdám papíry na kterých je vytištěna hodnotící hvězdice. Rozdá papíry s hvězdicemi. Pro každého tolik, kolik je žáků. Já vám teď budu pouštět videa a vaším úkolem bude je hodnotit, to znamená. Ale pokud člověk se nemá čeho chytit, nemá nějaké kategorie, ve který něco hodnotí, často jej odbude jedním slovem. Vtipný, hustý, dobrý, zajímavý, zábavný, atd. Na tom se ale nedá moc stavět. Proto vám při hodnocení budou pomáhat tyto hodnotící hvězdice. Každý cíp hvězdice je stupnice od 0 do 100%. 0% je u středu a 100% je u kraje. A u každého cípu jsou rovněž uvedeny kategorie. Pojďme si je projít postupně.
- Unikátnost - jak je video jedinečné, originální.
- Relevantnost - jak je video důvěryhodné.
- Forma - jestli je video nějak stylizováno, laděno do nějakého žánru (komedie, detektivka, horor).
- Estetika - jak je dbáno ve videu na estetická pravidla (kompozice, barevné vyvážení, světla).
- Technika - jak je video technicky natočeno (kvalita zvuku a obrazu).
- Osobnost - jak je pro video důležitá osobnost/osobnosti ve videu vystupující.
- Sdělení - do jaké míry video něco sděluje, nějaké informace.
Vaším úkolem bude, po zhlédnutí videa, označit v čem je pro vás video silné. Jak výrazně je určitá složka u videa zastoupena. Pokud se jedná o video, které je natočeno na mobil, klidně mu dejte techniku 0 %. Pokud vám připadá, že video stojí na osobnosti člověka a vás ten člověk oslovil, dejte mu klidně 100 %. Pokud je to tak napůl, klidně 50 % a pokud vás neoslovil, nebo video na žádné osobnosti nestojí, dejte klidně 0 %. Je vám to jasné? Super. U každé hvězdice napište nad ní název videa. Tak jdeme na to.
Pustí první video. Tak a teď prosím zakreslete svá hodnocení. Jestli je máte, spojte přímkami body, které vám na hvězdici vyšly.
A jdeme na další videa. Realizátor pouští další videa a žáci zakreslují hodnocení do hvězdice.
Jakmile jsou všechna videa ohodnocena, vybere všechny hvězdice. Roztřídí je podle názvů a tyto hvězdice předá podle těchto názvů žákům, kteří si toto video vybrali při programu Můj oblíbený virál.
Tak teď jsem vám rozdal vaše hvězdice. Jsou to hodnocení vašeho videopříspěvku. Máte teď nějakou chvíli, abyste si toto hodnocení prošli a vyhodnotili ho. Jaké jsou silné stránky tohoto videa a jaké slabé. Počká přibližně 5 minut.
Dobře díky a teď si to společně půjdeme projít. Jednotliví žáci postupně předstupují před skupinu. Za nimi je bez zvuku promítnuto video a žák vysvětluje, proč si video vybral a jaké jsou právě jeho silné stránky. Proč je toto video virální.
Tak díky za všechny příspěvky a hodnocení. Co si myslíte, že science video by mělo obsahovat, aby bylo science. Ano musí tam být jasné sdělení. A zbytek hvězdice jsou prostředky jak dosáhnout toho, aby to lidé chtěli sledovat, popřípadě sdílet. No a teď, poté, co jste toho hodně viděli, bych po vás chtěl, abyste nakreslili poslední hvězdici. A v ní zakreslíte, jaké science video byste vytvořili rádi vy. Víte, že hvězdice nemůže mít všude 100%. Takže je potřeba si rozmyslet, co je pro vás podstatné a tam dát hodně procent a co naopak klidně oželíte a tam dáte procent méně. Hvězdice si prosím podepište a já si je vyberu. Děkuji.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet |
---|---|
Počítač s přístupem k internetu | 1 |
Kabel HDMI | 1 |
Projektor s plátnem | 1 |
Zvukový systém na zesílení zvuku | 1 |
Hodnotící hvězdice | n*(n+1), kde n je počat žáků |
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
014.30.01 | hodnotici_hvezdice.pdf | Hodnotící hvězdice |