Můj oblíbený virál

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost II
Psychická náročnost III
Autor/ři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 1
Čas na realizaci 30 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí Interiér
Rozdělení účastníci každý sám za sebe

Cíle

Účastník si zodpoví otázku, co pro něj znamená pojem virální science video.

Sdělení

K science videu se dá přistupovat různými způsoby.

Metody

Projekt

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Schopnost práce s digitálními technologiemi je rozvíjena:
    • prací s tablety.
    • orientací ve virtuálním prostoru.
  • Schopnost učit se je rozvíjena:
    • rešeršováním.
  • Kulturní povědomí a vyjádření je rozvíjeno:
    • přemýšlením nad tím, na který tip videí lidé rádi koukají a sdílejí.
    • kladením si otázky, co je to virální science video.

Forma a popis realizace

Samostatná práce s tabletem. Rešerše videí na internetu. Hledání vědeckého videa, se kterým se bude dále pracovat.

Obsah

Sedněte si každý k jednomu tabletu. V následující části budete mít za úkol najít video, které je pro vás zajímavé, přináší nějakou informaci z oblasti přírodních věd a zároveň je dost sledované. To znamená, že má virální potenciál. Já jsem si pro vás na ukázku jedno video připravil a teď vám ho pustím.

Pustí jedno video. Například: Vadnoucí květina

Nejděte si tak 3 videa, která vás zajímají, připadají nejlepší a potom udělejte mezi nimi výběr jednoho. Na vybrané video nám pošlete odkaz přes messenger na VIRUScience. Máte na to 20 minut času. Máte k tomu nějaké otázky? Jen ještě jedna poznámka. Snažte se vyhnout videím, která jsou prokazatelně kolekcí jiných science pokusů. Příkladem je toto: AMAZING Science Experiments With Magnets. Člověk, který publikoval video, není pravděpodobně autorem. Pouze seskládal daná videa do jednoho celku. Tak hurá do hledání. Dám vám sem našeho maskota VIRUSe, ať je tu s vámi a inspiruje vás.

Po uplynutí časového limitu, nebo ve chvíli, kdy budou mít žáci hotovo a vše odesláno, program končí.

Díky moc za vaše videa. Budeme se jim věnovat během zítřka.

Metodika uvedení

Příprava

Je třeba připravit počítač s projektorem a pro každého účastníka tablet, který má přístup k internetu. Pro každého účastníka připravit židli se stolem.

Realizace

Realizátor dá pokyn, aby si účastníci sedli ke stolům, kde jsou připravené tablety. Pustí jim na ukázku jedno science video. Například toto: Vadnoucí květina. Zadá jim úkol, aby našli na internetu zveřejněné video, které je vědecké a zároveň hodně sledované. Vyhledáváním a zjišťováním údajů o videích si procvičují kompetence Schopnost práce s digitálními technologiemi a Schopnost učit se. To znamená, že je science a zároveň virální. Zkoumáním toho, co lidi u vědeckých videích hlavně sdílejí a sledují, si prohlubují kompetenci Kulturní povědomí a vyjádření. Poté, co ho najdou, odešlou link na video po mailu lektorovi, nebo ho odešlou ve zprávě na messenger VIRUScience

Během hledání je dobré žáky motivovat k práci. Pokud žák tápe, nechat si nějaké video pustit a okomentovat, jestli se vydává dobrým směrem. Pokud ale žák má nějakou představu, nezasahovat do ní. Cílem je získat velikou paletu videí pro další program, ve kterém se budou daná videa rozebírat.

Uzavření

Realizátor žákům poděkuje a sdělí jim, že k jednotlivým videím se vrátí později další den. Je dobré, pokud si realizátor před dalším programem videa pustí a sám si je rozebere. Při práci se skupinou už na to není mnoho času.

Poznámky

Aktivita má připravit žáky na přednášku o virálních videích. Poté, co si sami projdou videa, která jim připadají virální, budou lépe přijímat informace od odborníka.

Odkazy

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
Tablet pro každého žáka jeden Nabité tablety s nainstalovaným programem KineMaster
Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0