3.1.13 Stop den 1

Účastníků 8 - 15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost I
Autoři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 1
Čas na realizaci 20 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí uzavření dne
Rozdělení každý žák sám za sebe

Cíle

Žák si reflektuje celý den a následně reflektuje práci celého týmu. Žáci mají prostor si navzájem poděkovat případně si vyčistit případné konflikty ve skupině. Žák si uvědomí, co se mu v ten den povedlo a co pro něho bylo těžké.

Sdělení

Ráno jsem ještě nevěděl o VIRUSu skoro nic a teď už vše jede na plné obrátky.

Metody

Aktivizace, Reflexe.

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • aktivní komunikací mezi žáky.
    • rozborem průběhu celého dne, při kterém žáci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny:
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede reflexe týmové práce.
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru v diskusi.

Forma a popis realizace

Aktivita probíhá bezprostředně po promítání prvního díla, tedy i ve stejném prostoru. Žáci za sebou mají první úspěch, první dokončené video. Žáci reflektují celý den pomocí seznamu aktivit a snaží se reflektovat i společně trávený čas celého týmu, protože intenzita aktivit může být pro některé žáky náročná.

Uvedení

Příprava

Připravit pro každého 1 místo na sezení - pro žáky i realizátory.

Realizace

Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se v nich objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.

Realizátor vyzve žáky, aby si každý vzal jednu tabulku na papírku. Společně procházejí jednotlivé aktivity dne a žáci zaznamenávají, jak je aktivity zaujaly. Rozborem průběhu celého dne, při kterém žáci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky, je rozvíjena jejich komunikace v mateřském jazyce.

Realizátor vysvětluje žákům, proč je reflexe naší práce i práce skupiny důležitá. Zažitím si a uvědoměním, k čemu vede reflexe týmové práce, se u žáků rozvíjejí sociální a občanské schopnosti.

Realizátor navozuje diskuzi, chce, aby každý žák vystihl pocity z dnešního dne jen ve třech slovech.

Realizátor žákům poděkuje za otevřenost, popřeje jim dobrou noc a řekne informace k budíčku další den.

Uzavření

Realizátor žákům poděkuje za otevřenost a popřeje jim dobrou noc. Zopakuje informace o nočním klidu a v případě potřeby hledat pomoc v místnosti, kde je cedulka SOS.

Poznámky

Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se za ty tři dny objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.

Pomůcky a materiál

Položka Počet
STOP den 1 - tabulka 8 - 15
Něco na psaní 8 - 15
Něco na sezení

Přílohy

Tabulka k reflexi: STOP DEN 1

stop_den_1_zpetnovazebna_tabulka.docx

Obsahové přílohy

#SouborPopis
014.13.01 stop_den_1.docxTabulka k reflexi STOP DEN 1
Metodické přílohy
#SouborPopis

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
014.13.01 0101_resource.png Tabulka k reflefi 1. den Jana Prokešová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0