3.1.13 Stop den 1
Účastníků | 8 - 15 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | I |
Autoři | Jana Prokešová, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 20 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | uzavření dne |
Rozdělení | každý žák sám za sebe |
Cíle
Žák si reflektuje celý den a následně reflektuje práci celého týmu. Žáci mají prostor si navzájem poděkovat případně si vyčistit případné konflikty ve skupině. Žák si uvědomí, co se mu v ten den povedlo a co pro něho bylo těžké.
Sdělení
Ráno jsem ještě nevěděl o VIRUSu skoro nic a teď už vše jede na plné obrátky.
Metody
Aktivizace, Reflexe.
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- aktivní komunikací mezi žáky.
- rozborem průběhu celého dne, při kterém žáci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky.
- Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny:
- zažitím si a uvědoměním k čemu vede reflexe týmové práce.
- aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru v diskusi.
Forma a popis realizace
Aktivita probíhá bezprostředně po promítání prvního díla, tedy i ve stejném prostoru. Žáci za sebou mají první úspěch, první dokončené video. Žáci reflektují celý den pomocí seznamu aktivit a snaží se reflektovat i společně trávený čas celého týmu, protože intenzita aktivit může být pro některé žáky náročná.
Uvedení
Příprava
Připravit pro každého 1 místo na sezení - pro žáky i realizátory.
Realizace
Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se v nich objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.
Realizátor vyzve žáky, aby si každý vzal jednu tabulku na papírku. Společně procházejí jednotlivé aktivity dne a žáci zaznamenávají, jak je aktivity zaujaly. Rozborem průběhu celého dne, při kterém žáci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky, je rozvíjena jejich komunikace v mateřském jazyce.
Realizátor vysvětluje žákům, proč je reflexe naší práce i práce skupiny důležitá. Zažitím si a uvědoměním, k čemu vede reflexe týmové práce, se u žáků rozvíjejí sociální a občanské schopnosti.
Realizátor navozuje diskuzi, chce, aby každý žák vystihl pocity z dnešního dne jen ve třech slovech.
Realizátor žákům poděkuje za otevřenost, popřeje jim dobrou noc a řekne informace k budíčku další den.
Uzavření
Realizátor žákům poděkuje za otevřenost a popřeje jim dobrou noc. Zopakuje informace o nočním klidu a v případě potřeby hledat pomoc v místnosti, kde je cedulka SOS.
Poznámky
Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se za ty tři dny objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet |
---|---|
STOP den 1 - tabulka | 8 - 15 |
Něco na psaní | 8 - 15 |
Něco na sezení |
Přílohy
Tabulka k reflexi: STOP DEN 1
stop_den_1_zpetnovazebna_tabulka.docx
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
014.13.01 | stop_den_1.docx | Tabulka k reflexi STOP DEN 1 |
# | Soubor | Popis |
---|