3.2.7 Můj oblíbený virál
Účastníků | 8-15 |
---|---|
Fyzická náročnost | II |
Psychická náročnost | III |
Autoři | Jana Prokešová, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 30 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | Interiér |
Rozdělení | účastníci každý sám za sebe |
Cíle
Účastník si zodpoví otázku, co pro něj znamená pojem virální science video.
Sdělení
K science videu se dá přistupovat různými způsoby.
Metody
Projekt
Klíčové kompetence
- Schopnost práce s digitálními technologiemi je rozvíjena:
- prací s tablety.
- orientací ve virtuálním prostoru.
- Schopnost učit se je rozvíjena:
- rešeršováním.
- Kulturní povědomí a vyjádření je rozvíjeno:
- přemýšlením nad tím, na který tip videí lidé rádi koukají a sdílejí.
- kladením si otázky, co je to virální science video.
Forma a popis realizace
Samostatná práce s tabletem. Rešerše videí na internetu. Hledání vědeckého videa, se kterým se bude dále pracovat.
Uvedení
Příprava
Je třeba připravit počítač s projektorem a pro každého účastníka tablet, který má přístup k internetu. Pro každého účastníka připravit židli se stolem.
Realizace
Realizátor dá pokyn, aby si účastníci sedli ke stolům, kde jsou připravené tablety. Pustí jim na ukázku jedno science video. Například toto: Vadnoucí květina. Zadá jim úkol, aby našli na internetu zveřejněné video, které je vědecké a zároveň hodně sledované. Vyhledáváním a zjišťováním údajů o videích si procvičují kompetence Schopnost práce s digitálními technologiemi a Schopnost učit se. To znamená, že je science a zároveň virální. Zkoumáním toho, co lidi u vědeckých videích hlavně sdílejí a sledují, si prohlubují kompetenci Kulturní povědomí a vyjádření. Poté, co ho najdou, odešlou link na video po mailu lektorovi, nebo ho odešlou ve zprávě na messenger VIRUScience
Během hledání je dobré žáky motivovat k práci. Pokud žák tápe, nechat si nějaké video pustit a okomentovat, jestli se vydává dobrým směrem. Pokud ale žák má nějakou představu, nezasahovat do ní. Cílem je získat velikou paletu videí pro další program, ve kterém se budou daná videa rozebírat.
Uzavření
Realizátor žákům poděkuje a sdělí jim, že k jednotlivým videím se vrátí později další den. Je dobré, pokud si realizátor před dalším programem videa pustí a sám si je rozebere. Při práci se skupinou už na to není mnoho času.
Poznámky
Aktivita má připravit žáky na přednášku o virálních videích. Poté, co si sami projdou videa, která jim připadají virální, budou lépe přijímat informace od odborníka.
Odkazy
Virální video vadnoucí květiny. https://www.youtube.com/watch?v=SNueDB29cwM
Odkazy na videa od účatníků:
https://youtu.be/Vdkac3wJ9Aw https://youtu.be/J_C8Y98KTYU https://youtu.be/TwIvUbOhcKE https://youtu.be/Hibxz9_ZW18 https://youtu.be/qQNG4j201ys https://youtu.be/UwVNkfCov1k https://m.youtube.com/watch?v=wcKyq-e-Soo https://youtu.be/HQx5Be9g16U
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
Tablet | pro každého žáka jeden | Nabité tablety s nainstalovaným programem KineMaster |
Aktivita nemá přílohy.