3.2.12 Mé druhé dílo

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost I
Autoři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 1
Čas na realizaci 15 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí Interiér
Rozdělení účastníci každý sám za sebe

Cíle

Žák se podívá na videa ostatních a porovná je se svým výtvorem.

Sdělení

Ke stejnému zadání se dá přistupovat rozdílnými způsoby.

Metody

Pozorování

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.
  • Schopnost učit se je rozvíjena:
    • porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.

Forma a popis realizace

Projekce výtvorů z druhého dne. Zhodnocení, jak si videa z prvního dne vedou na stránce VIRUScience.

Uvedení

Příprava

Je potřeba mít připravený projektor a propojený s počítačem. Ověřit, že počítač přehrává exportované formáty ze střihačského programu. Do počítače nahrát všechna videa od žáků. Připojí se na facebookovou stránku VIRUScience. VIRUScience

Realizace

Realizátor vyzve žáky, aby si sedli na zem, nebo na židle. Zhasne v sále. Zobrazí facebookovou stránku VIRUScience. Společně se podívají na to, jak si stojí jejich videa z minulého dne. Sleduje se nejen počet reakcí, ale také zhlédnutí a sdílení. Viz print screeny:

Následně pouští jednotlivá videa z dnešního dne v libovolném pořadí. Sledováním, jak zadání zpracovali ostatní, prohlubuje kompetenci Schopnost učit se. Po každém videu je potřeba zatleskat. Neškodí, když realizátor vyzdvihne silné stránky jednotlivých děl i jejich tvůrců. Ale pozor, na každém díle je potom potřeba nalézt něco dobrého, co pochválit.

Potom rozdá žákům kartičky, na které napíšou název videa a krátký text -status, nebo titulek. Zadání je volné, jen je třeba ohlídat, aby se v něm nevyskytovaly žádné projevy v rozporu s etickým kodexem. (vulgarismy, rasistické projevy, sexismy atd.) Tím si žáci prohlubují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce.

Uzavření

Realizátor pochválí všechny účastníky. Opět zobrazí facebookovou stránku VIRUScience a sdělí jim, že sem bude videa postupně vkládat.

Poznámky

Tato aktivita je velmi důležitá pro uzavření samostatných prací na střihu videí. Sdílení na internetu má veliký motivační charakter. Kdokoliv se na video může podívat. Rodina a okruh přátel může přímo sledovat, jak se účastníkům na kurzu daří.

Odkazy

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
Projektor + propojovací kabel (HDMI, VGA) 1 projekce videí
Počítač 1 projekce videí
Reprosoustava 1 ozvučení videí
Papír + psací potřeba pro každého žáka psaní názvu a titulku k videu

Přílohy

Obsahové přílohy

#SouborPopis
014.25.01 videa_ucastniku_1.mp4Videa účastníků 1
014.25.02 videa_ucastniku_2.mp4Videa účastníků 2
014.25.03 videa_ucastniku_3.mp4Videa účastníků 3
014.25.04 videa_ucastniku_3.mp4Videa účastníků 4
014.25.05 videa_ucastniku_5.mp4Videa účastníků 5
014.25.06 videa_ucastniku_6.mp4Videa účastníků 6
Metodické přílohy
#SouborPopis
014.25.07 facebook_shlednuti_1.pngFacebook 1
014.25.15 facebook_shlednuti_10.pngFacebook 10
014.25.16 facebook_shlednuti_11.pngFacebook 11
014.25.08 facebook_shlednuti_2.pngFacebook 2
014.25.09 facebook_shlednuti_3.pngFacebook 3
014.25.10 facebook_shlednuti_4.pngFacebook 4
014.25.11 facebook_shlednuti_5.pngFacebook 5
014.25.12 facebook_shlednuti_7.pngFacebook 7
014.25.13 facebook_shlednuti_8.pngFacebook 8
014.25.14 facebook_shlednuti_9.pngFacebook 9

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
014.25.01 01 Video účastníků - 2. den Alena Opršálová a kolektiv Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.25.02 01 Video účastníků - 2. den Eliška Křapová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.25.03 01 Video účastníků - 2. den Eva Závadová a kolektiv Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.25.04 01 Video účastníků - 2. den Julie Pražáková Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.25.05 01 Video účastníků - 2. den Jakub Opršál a kolektiv Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.25.06 01 Video účastníků - 2. den Matyáš Erban a kolektiv Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0