4.2 Vězňovo dilema

  • Obsah
  • Metodika
Načítám ...

Metody

Aktivizace, didaktická hra.

Metody a formy

Forma a popis realizace

Jedná se o stolní hru, kdy hrají hráči ve dvojici proti sobě sérii kol, přičemž se rozhodují mezi sobeckým a altruistickým jednáním a vymýšlejí nejlepší strategii k získání co nejvíce bodů.

Obsah

Pamatujete si tuto hru z úvodní stezky s úkoly? Zahrajeme si ji trochu jinak. Každý si vezmete papír, tužku a tabulku pro záznam bodování. Rozdělíte se do dvojic a sehrajete spolu pět kol. V každém kole napíšete na papír buď Č (červená), nebo Z (zelená), následně si papíry ukážete a zapíšete si získané body podle promítnuté tabulky.

Když dohrajete v jedné dvojici, ohnete si své papíry tak, aby nebyl vidět průběh vaší hry, a najdete si nového spoluhráče. Každý si zahrajete se třemi různými lidmi, s každým pět kol, celkem tedy patnáct “zápasů”.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
prezentace Teorie her 1
zápisové archy bodování 1 ks/dvojice
papíry 1 ks/žák
tužky/psací potřeby 1 ks/žák

Obsahové přílohy

#SouborPopis
010.10.03 teorie_her.pdfteorie her prezentace PDF
010.10.04 teorie_her.pptxteorie her prezentace, zdroje viz aktivita 4.1
010.10.02 veznovo_dilema.pdfvězňovo dilema
010.10.01 veznovo_dilema.xlsxvězňovo dilema

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0