4.2 Vězňovo dilema
- Obsah
- Metodika
Metody
Aktivizace, didaktická hra.
Forma a popis realizace
Jedná se o stolní hru, kdy hrají hráči ve dvojici proti sobě sérii kol, přičemž se rozhodují mezi sobeckým a altruistickým jednáním a vymýšlejí nejlepší strategii k získání co nejvíce bodů.
Obsah
Pamatujete si tuto hru z úvodní stezky s úkoly? Zahrajeme si ji trochu jinak. Každý si vezmete papír, tužku a tabulku pro záznam bodování. Rozdělíte se do dvojic a sehrajete spolu pět kol. V každém kole napíšete na papír buď Č (červená), nebo Z (zelená), následně si papíry ukážete a zapíšete si získané body podle promítnuté tabulky.
Když dohrajete v jedné dvojici, ohnete si své papíry tak, aby nebyl vidět průběh vaší hry, a najdete si nového spoluhráče. Každý si zahrajete se třemi různými lidmi, s každým pět kol, celkem tedy patnáct “zápasů”.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
prezentace Teorie her | 1 | |
zápisové archy bodování | 1 ks/dvojice | |
papíry | 1 ks/žák | |
tužky/psací potřeby | 1 ks/žák |
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
010.10.03 | teorie_her.pdf | teorie her prezentace PDF |
010.10.04 | teorie_her.pptx | teorie her prezentace, zdroje viz aktivita 4.1 |
010.10.02 | veznovo_dilema.pdf | vězňovo dilema |
010.10.01 | veznovo_dilema.xlsx | vězňovo dilema |