2 Podrobně rozpracovaný obsah programu

Zde je možné uvést východiska programu, jeho motivaci či podrobnosti k realizaci, které nejsou uvedeny v rámci jednotlivých aktivit. Celková struktura by měla odpovídat 1.9 Obsah – přehled tematických bloků a podrobný přehled témat programu a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace.

Tematický blok č. 1

Podrobnosti prvního tematického bloku, např. práce s očekáváním skupiny před zahájením programu, příprava prostor a produkční zajištění.

Následují vložené karty jednotlivých aktivit. Mohou být proloženy textem rozvádějícím jejich návaznosti.

Úvodní program ve Vida!

FIXME Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.

Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

Metodika uvedení

Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

#SouborPopis
007.01.19 3.1 Příloha - Parametry Poutavé Prezentace Checklist.docxchecklist
007.01.20 3.1 Příloha - Parametry Poutavé Prezentace Checklist.pdfchecklist pdf verze
007.01.01 3.1 Příloha - parametry poutavé prezentace.docxpravidla prezentace
007.01.02 3.1 Příloha - parametry poutavé prezentace.pdfpravidla prezentace pdf verze
007.01.13 3.1 Příloha - prezentace fazol obecný.pdfprezentace v PPT - fazol obecný pdf verze
007.01.05 3.1 Příloha - prezentace fazol obecný.pptxprezentace v PPT - fazol obecný
007.01.18 3.1 Příloha - prezentace mechy.pdfprezenetace v PPT - mechy pdf verze
007.01.11 3.1 Příloha - prezentace mechy.pptxprezenetace v PPT - mechy
007.01.07 3.1 Příloha - scénář úvodní scénky.docxtext úvodní scénky
007.01.12 3.1 Příloha - scénář úvodní scénky.pdftext úvodní scénky pdf verze
007.01.10 3.1 Příloha - text k prezentaci - bříza.docxtext k prezentaci - bříza
007.01.14 3.1 Příloha - text k prezentaci - bříza.pdftext k prezentaci - bříza pdf verze
007.01.08 3.1 Příloha - text k prezentaci - Fazol obecný.docxtext k prezentaci - fazol obecný
007.01.15 3.1 Příloha - text k prezentaci - Fazol obecný.pdftext k prezentaci - fazol obecný pdf verze
007.01.09 3.1 Příloha - text k prezentaci - mechy.docxtext k prezentaci - mechy
007.01.16 3.1 Příloha - text k prezentaci - mechy.pdftext k prezentaci - mechy pdf verze
007.01.04 3.1 Příloha - text k prezentaci - Růže.docxtext k plakátu Růže
007.01.17 3.1 Příloha - text k prezentaci - Růže.pdftext k plakátu Růže pdf verze
007.01.21 3.1 Příloha termíny setkání.pngplakát s tématy a termíny setkání
007.01.24 Příloha- text k prezentaci.docxText k prezentaci o růži, plakát

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
007.01.01 0101_resource.png budík Mk_al https://pixabay.com Pixabay 2021-10-31
007.01.01 0202_resource.png žárovka ElisaRiva https://pixabay.com Pixabay 2021-10-31
007.01.01 0303_resource.jpg lidé autor neuveden https://wdrfree.com Jiná 2021-10-31
007.01.05 0101_resource.png vlastní fotografie Ondřej Medek vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.05 0202_resource.png kletí obrázek Clker-Free-Vector-Images https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0303_resource.png diktátor obrázek OpenClipart-Vectors https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0404_resource.png obrázek - mapa světa Clker-Free-Vector-Images https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0505_resource.png obrázek Jack a fazole Clker-Free-Vector-Images https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0606_resource.png schéma - pravotočivé a levotočivé rostliny Ondřej Medek vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.05 0707_resource.png smajlík - jídlo Clker-Free-Vector-Images https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0808_resource.jpg ilustrační foto - bolavé břicho mohamed_hassan https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 0909_resource.png lebka - jed Clker-Free-Vector-Images https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 1010_resource.jpg foto - kultivar fazole Maine Yellow Eye Erector https://en.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.05 1111_resource.jpeg foto kultivar fazole - painted pony Liveon001 https://en.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.05 1212_resource.jpg foto kulitavar fazole - Kidney Prathyush Thomas https://en.wikipedia.org Jiná 2021-10-28
007.01.05 1313_resource.jpg foto - kultivar fazole Cranberry cebates2010 https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.05 1414_resource.jpg foto kulitvar fazole - Calypso Powerover https://en.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.05 1515_resource.jpg foto kulitvar fazole - black turtle Sanjay Acharya https://en.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.05 1616_resource.jpg foto kultivar fazole - Anasazi Nomadic Lass https://en.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.05 1717_resource.png růst fazole 7. den GPhase https://youtu.be Jiná 2021-10-31
007.01.05 1818_resource.png růst fazole 17. den GPhase https://youtu.be Jiná 2021-10-31
007.01.05 1919_resource.jpg rekordní fazole John Baker https://www.wiltshiretimes.co.uk Jiná 2021-10-31
007.01.11 0101_resource.jpg foto - ploník obecný Sten Porse https://cs.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-28
007.01.11 0202_resource.jpg úvodní foto - mech v lese ioa8320 https://pixabay.com CC BY-SA 2021-10-28
007.01.11 0303_resource.jpg foto - rašeliník kostrbatý Bernd Haynold https://cs.wikipedia.org CC BY 2021-10-28
007.01.11 0404_resource.jpg foto - velbloudi pijí hbieser https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.11 0505_resource.png ilustrační obrázek - detektiv GraphicMama-team https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.11 0606_resource.png obrázek - velbloud GribouilleTherapie https://pixabay.com Pixabay 2021-10-28
007.01.11 0707_resource.png foto 1 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 0808_resource.png foto 2 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 0909_resource.png foto 3 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 1010_resource.png foto 4 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 1111_resource.png foto 5 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 1212_resource.png foto 6 - pokus mech Michaela Tupová vlastní tvorba CC 0 2021-10-28
007.01.11 1414_resource.png pijící velbloudi Martin Vorel https://libreshot.com CC 0 2021-10-31
007.01.11 1515_resource.jpg barel Gerard Prins https://commons.wikimedia.org CC BY-SA 2021-10-31
007.01.11 1616_resource.png popelnice Hans https://pixabay.com Pixabay 2021-10-31
007.01.11 1717_resource.png rašeliník autor neuveden https://leporelo.info Jiná 2021-10-31
007.01.11 1818_resource.png list rašeliníku Dr. Ralf Wagner http://www.dr-ralf-wagner.de Jiná 2021-10-31
007.01.11 1919_resource.png hyalocysty David Tng, University of Tasmania https://www.utas.edu.au Jiná 2021-10-31
007.01.11 2020_resource.png Ilustrace mechových postaviček Lucie Slavíková Vlastní tvorba Jiná 2021-10-31
007.01.11 2121_resource.png Ilustrace mechových postaviček Lucie Slavíková Vlastní tvorba Jiná 2021-10-31
007.01.11 2222_resource.png mechem porostlý strom grahamwallis https://pixabay.com Pixabay 2021-10-31
007.01.11 2323_resource.png ploník Michaela Tupová Vlastní tvorba CC BY-SA 2021-10-31
007.01.11 2424_resource.png řez listem ploníku Kristian Peters -- Fabelfroh https://cs.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-31
007.01.11 2525_resource.png řez listem ploníku Kristian Peters -- Fabelfroh https://cs.wikipedia.org CC BY-SA 2021-10-31

Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.

Lekce 1 - Úvod do vztahů v ekosystému

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Žáci aktivně projevují zájem o téma a navrhují možné vztahy mezi zvířaty a rostlinami. Žáci dokáží roztřídit informace podle významu a navrhnou svoji první představu ekosystému a akvária.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

E-U-R, Projektová výuka, Reflexe-pětilístek

Metody a formy

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

Struktura lekce Úvod 10 Kmeny a kořeny 50 Pětilístek 10 Rozdělení do skupin 5

Úvod Úvod, přivítání, zodpovězení nejpalčivějších organizačních dotazů, rozdělení do prozatímních skupinek 10 minut Otázky ohledně projektové výuky, společná tvorba pravidel

Kmeny a kořeny 45 minut

  • Nečíslovaný seznamFáze 1

Žáci se doptávají ostatních na odpovědi na zadané otázky. Pracují v malých skupinkách po cca 4 žácích, zvolí si jednoho zapisovače, který je kmen. Kmen po celou dobu aktivity zůstává na místě a zapisuje to, co mu přijdou ostatní členové skupinky nadiktovat. Ostatní ve skupince jsou kořeny – sbírají živiny. Chodí po třídě a doptávají se ostatních kořenů. Cílem je nasbírat co nejvíce nejrůznějších odpovědí. Cílem není odpověď „vědět“, ale posbírat, v případě, že jsem tázán, pak vymyslet co nejlepší odpověď. Instrukce pro kořeny: pokud dostanete jednu otázku vícekrát, vymyslete podruhé ještě lepší odpověď, než poprvé.

Otázky: Jakým způsobem mohou živočichové ovlivňovat růst rostlin? Co poskytují živočichové rostlinám? Jak mohou rostliny ovlivňovat život živočichů? Co by mohla být kořenová čistírna odpadních vod? Jak mohou rostliny pomáhat při čištění odpadních vod? Co všechno musí obsahovat přírodní systém, aby mohl fungovat?

  • Fáze 2

Žáci roztřídí informace na svém papíře – seskupí ty, které k sobě patří/říkají to stejné, udělají znaménko, jestli s informací souhlasí/nesouhlasí, doplní vlastní.

  • Nečíslovaný seznamFáze 3

Přednesou hotový plakát ostatním. Lektor zakresluje výsledky zjištění jednotlivých skupin na tabuli a poté ekosystém zarámuje do akvária

Když něco bude chybět LeQ nebo já doplníme do obrázku, ať tam je vše - co funguje v ekosystému před pětilístkem (nemusí tam být ještě třeba filtr, uvidíme)

Shrnutí fungování ekosystému jako poslední fáze hry Kmeny a kořeny

LeQ:rozřazení podle symbolů do jiných skupinek

LeQ: Zadání Pětilístek

+ pětilístek http://www.respektneboli.eu/pedagogove/archiv-metod/petilistek 1. První řádka je jednoslovné téma, námět (obvykle podstatné jméno). 2. Druhá řádka je dvouslovný popis námětu, jeho podstatných vlastností, jak je vidí pisatel (odpověď na otázku, jaký je námět). V tomto případě jde o dvě přídavná jména. 3. Třetí řádka je sestavena ze tří slov vyjadřujících dějovou složku námětu – tedy, co dělá nebo co se s ním děje. Použijeme tři slovesa. 4. Čtvrtá řádka je věta o čtyřech slovech, vztahující se k námětu. Sloveso může chybět. 5. Poslední řádka je jednoslovné synonymum, které rekapituluje podstatu námětu. Nemusí jít o podstatné jméno.

LeQ: Vrátíme se k obrázku na tabuli a definujeme 5 oblastí, co kam:

Akvárium plus instalace (umístění, elektřina apod.) Čištění vody - vše, filtr i pomůcky k čištění vody v akva Pomůcky a technika potřebné k péči o ryby Pomůcky a technika potřebné k péči o rostliny Dekorace (úkryty) plus dno

AlJe: Vyhodnocení Sociogramu a rozřazení do skupinek vyvěšení listu papíru se skupinkami na nástěnku do třídy

Metodika uvedení

Příprava

Materiál, vhodné otázky

Realizace
Uzavření
Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

#SouborPopis
007.02.01 3.2 Příloha - Špióni otázky.docxotázky k vytištění na barevné papíry
007.02.02 3.2 Příloha - Špióni otázky.pdfotázky k vytištění na barevné papíry pdf verze

Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.

Lekce 2 - klíčové otázky k akváriu

Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.

Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

Metodika uvedení

Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

#SouborPopis
007.03.02 3.3 Příloha - Sázení rostlin pracovní texty.docxpracovni texty
007.03.04 3.3 Příloha - Sázení rostlin pracovní texty.pdfpracovni texty pdf verze
007.03.01 3.3 Příloha Sázení rostlin metoda INSERT.docxmetoda insert
007.03.03 3.3 Příloha Sázení rostlin metoda INSERT.pdfmetoda insert pdf verze

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
007.03.02 0101_resource.jpg rymovnik Prenn https://commons.wikimedia.org CC 0 2021-10-29
007.03.02 0202_resource.jpg brectan wikipedia.org https://commons.wikimedia.org CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0303_resource.jpg vodenka zahradnictvikrulichovi.cz https://www.zahradnictvikrulichovi.cz CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0404_resource.jpg jahodnik zahradkaruvrok.cz https://zahradkaruvrok.cz CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0505_resource.jpg monstera Stefan Imhoff https://www.flickr.com CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0606_resource.jpg fitonie nasezahrada.cz https://www.nasezahrada.com CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0707_resource.jpg rajce Hipopx.com https://www.hippopx.com CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0808_resource.jpg aloe pixel-shot https://www.ireceptar.cz CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 0909_resource.jpg pryšec L. Kunte https://izahradkar.cz CC BY-SA 2021-10-29
007.03.02 1010_resource.png fikus Trio3D https://commons.wikimedia.org CC 0 2021-10-29

Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.

Tematický blok č. 2

Podrobnosti druhého tematického bloku

Následují vložené karty jednotlivých aktivit. Mohou být proloženy textem rozvádějícím jejich návaznosti.

Lekce 3 - Prezentace výsledků

Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.

Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

Metodika uvedení

Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

Nejsou žádné přílohy.

V značce %Nejsou žádné přílohy.% nahraďte za 0.0 čísloprogramu.čísloaktivity

Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.

Lekce 4 - Poslední dohoda, postup zakládání

Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.

Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

Metodika uvedení

Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

Nejsou žádné přílohy.

V značce %Nejsou žádné přílohy.% nahraďte za 0.0 čísloprogramu.čísloaktivity

Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.

Počet tematických bloků zvolte dle potřeby

Další

Co dalšího se děje s účastníky poté co odejdou, podrobnosti k vyhodnocení realizace programu v období po ukončení projektu.

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0