Závěrečná hra v expozici

Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.

Účastníků rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení
Fyzická náročnost I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autor/ři jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění
Počet uvádějících kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení
Čas na realizaci kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe)
Čas na přípravu kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace
Prostředí kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době
Rozdělení účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů

Cíle

Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Sdělení

Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.

Metody

Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.

Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.

Klíčové kompetence

Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.

Př:

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
    • aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
    • aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.

Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.

Obsah

Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.

Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.

ZDRAVO

simulace v Objevovně: Na dveřích od Objevovny je cedule „nevstupovat - nácvik…“, aby tam nevstupovala veřejnost, bude-li ve VIDě nějaká :-) Figurant je slušně oblečen („jako do práce“), na stole má rozdělanou práci (počítač, papíry…) a asi 5 hrnků od vypité kávy. Leží bezvládně na židli, hlavou a trupem leží na stole. Na nic nereaguje, dýchá jen lapavě.

Cíl: rozpoznat, že nedýchá normálně a pravidelně. Položit ho na podlahu. Zavolat 155. Zahájit resuscitaci.

Průběh: Realizátor čeká na skupinku před místností, vysvětlí (každé skupince znovu, vždy, když skupinka přijde na stanoviště) souvislosti (kde jsme, kdy jsme, okolnosti) a připomene pravidla simulací (ber vše tak, jak to vidíš; všechno, co chceš udělat, tak opravdu udělej - krom reálného volání 155 a nemačkej hrudník při resuscitaci), ujasní si, že skupinka chápe, co ji čeká a vpustí ji do místnosti. Nechá skupinku zasáhnout na figurantovi. Když se žáci rozhodnou zavolat 155, tak dělá dispečera (dispečerský manuál když tak má v papírové podobě u sebe). Po cca 7 minutách situaci ukončí („Děkuji, konec simulace.“) a se skupinkou žáků udělá rozbor simulace. Ocení, co bylo provedeno správně, případně dá jedno doporučení vyplývající se situace. Dá prostor pro dotazy žákům a pak je ze stanoviště propouští.

Materiál: figurína na KPR, cedulka na dveře - označení simulace „Nevstupovat“, desinfekce, papírové kapesníčky/ubrousky, stopky, desky s papírem a tužkou (na poznámky pro realizátora), rekvizity (počítač, papíry, tužky, hrnky od kafe, prodlužka, mobil), manuál pro dispečera, reflexní vesta pro realizátora

Ostatní: čas je 15 min/ skupinku; simulace je vždy pouze pro 1 skupinku, potřeba 1 realizátor + 1 figurant po celou dobu

SRDCE

úkoly v labodílně Pro každou skupinku je nachystáno rozložené puzzle srdečního oběhu (podložka s pokovenou fólií a jednotlivé magnetické dílky) a vepřové srdce. Každá skupinka má dva úkoly (pořadí je libovolné): správně složit srdeční oběh a vyfotit ho (správnost kontroluje lektor). Na reálném vepřovém srdci lektorovi ukázat aortu a pravou síň, na dýchací soustavě najít hlasivky a bránici (aspoň kousek).

Cíl: zjištění, kolik si toho studenti pamatují z bloku o srdci a plicích: celý krevní oběh a jednotlivosti na srdci a dýchacím aparátu.

Materiál srdco-oběhové puzzle 4 ks (na každém stole 1 ks), srdce a plíce (vepřový kořínek) 4x (lektor podá skupince, která má složené puzzle), pinzety, desinfekce, papírové ubrousky.

Ostatní: v jednu chvíli můžou být v labodílně 4 skupinky (1 skupinka u jednoho stolu), obsloužit je zvládne 1 lektor, časové omezení je 15 min/skupinku

Metodika uvedení

Příprava

Realizace

Uzavření

Poznámky

Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.

Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.

Odkazy

Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis

Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.

Přílohy

#SouborPopis
009.07.24 dolní díl.stlpředloha pro 3D tisk hlavolamu 4/4
009.07.23 horní díl.stlpředloha pro 3D tisk hlavolamu 3/4
009.07.22 kolíky.stlpředloha pro 3D tisk hlavolamu 2/4
009.07.21 kostky.stlpředloha pro 3D tisk hlavolamu 1/4
009.07.06 zav.hra_fyzika_makey_makey.docxfyzikální úloha do závěrečné hry Makey Makey
009.07.07 zav.hra_fyzika_makey_makey.pdfverze v pdf
009.07.01 zav.hra_graficke_zadani_hlavolamu.pngzadání pro složení hlavolamu
009.07.02 zav.hra_chemie_barviva.docxchemicka uloha do zaverecne hry
009.07.03 zav.hra_chemie_barviva.pdfverze v pdf
009.07.04 zav.hra_chemie_karticky.docxreflexe bloku chemie jako uloha
009.07.05 zav.hra_chemie_karticky.pdfpdf verze
009.07.08 zav.hra_metodika_prehled_ukolu.docxsoubor různých úloh k výběru do hry
009.07.09 zav.hra_metodika_prehled_ukolu.pdfverze v pdf
009.07.10 zav.hra_nastaveni_hry_aplikace_pro_uvadejiciho.docxjak nastavit hru metodika
009.07.11 zav.hra_nastaveni_hry_aplikace_pro_uvadejiciho.pdfverze v pdf
009.07.12 zav.hra_pruchod hrou s moznostmi_varianta pouze text_ukazka.docxvarianta mozneho pruchodu hrou
009.07.13 zav.hra_pruchod hrou s moznostmi_varianta pouze text_ukazka.pdfverze v pdf
009.07.15 zav.hra_system_hry_uvod.pdfverze v pdf
009.07.14 zav.hra_system_hry_uvod.pptxúvodní pravidla pro hru
009.07.16 zav.hra_variabilita zadani hlavolamu.docxrůzná možná zadání hlavolamu pro realizátora
009.07.17 zav.hra_variabilita zadani hlavolamu.pdfverze v pdf
009.07.18 zav.hra_zaverecne otazky.docxotázky pro reflexi a zpětnou vazbu na hru
009.07.19 zav.hra_zaverecne otazky.pdfverze v pdf

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
009.07.24 01 předloha pro 3D tisk hmatové pomůcky Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková Vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-31
009.07.23 01 předloha pro 3D tisk hmatové pomůcky Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková Vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-31
009.07.22 01 předloha pro 3D tisk hmatové pomůcky Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-31
009.07.21 01 předloha pro 3D tisk hmatové pomůcky Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-31
009.07.07 0101_resource.jpg destička Makey Makey Flickr-Jayahimsa https://www.flickr.com CC BY-SA 2021-10-27
009.07.01 0101_resource.png obrázek z herním zadáním Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková Vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-27
009.07.02 0101_resource.png schéma experimentu Monika Hojdanová vlastní tvorba CC BY-SA 2021-10-27
009.07.04 0101_resource.jpg kartičky Julie Tomaňová vlastní tvorba CC BY-SA 2021-10-27
009.07.14 0101_resource.png náhled na mobilu Julie Tomaňová vlastní tvorba CC 0 2021-10-27
009.07.14 0202_resource.png herní pytlík Julie Tomaňová vlastní tvorba CC 0 2021-10-27
009.07.14 0303_resource.png zadání hlavolamu Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková Vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-27
009.07.16 01 různá možná zadání hlavolamu Ondřej Červenka, Petr Nečas, Michaela Hanousková Vlastní tvorba CC BY-NC-SA 2021-10-27

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0