Škola v přírodě 2.0
- 1 Vzdělávací program a jeho pojetí
- 2 Podrobně rozpracovaný obsah programu
- 3 Metodická část
- Přílohy
- Přehled
2 Podrobně rozpracovaný obsah programu
- 2.1 Ranní rozcvičky
- 2.2 Vodoběhy Vás vítají
- 2.3 Moje vysněná budoucnost
- 2.4 Počasí a meteostanice
- 2.5 Voda jako prvek
- 2.7 Fórum města Vodoběhy
- 2.6 Investoři
- 2.8 Kampaň „Voda znamená život“
- 2.9 Voda na Zemi
- 2.10 Voda jako zdroj energie
- 2.11 Cesta vody k nám domů
- 2.12 Protejkalovi
- 2.13 Putování po okolí
- 2.15 Dračí stezka
- 2.16 Jako led
- 2.17 Cumulonimbus
- 2.18 Oběh vody
- 2.19 Čovko čaj
- 2.20 Galavečer
- 2.21 Nafouklé emoce
- 2.22 Průzkum veřejného mínění
2.1 Ranní rozcvičky
Metody
pohybová hra, fyzické cvičení, hraní rolí
Forma a popis realizace
Série pohybových a soutěžních aktivit na ranní rozcvičku.
Obsah
Podrobně rozpracovaný obsah
- Realizátor v roli Pepy Protejkala (postava z aktivity “Protejkalovi”) obchází s přenosným reproduktorem pokoje účastníků a budí je přehráním pozitivní energické písničky. První den je Pepa tlustý a každý následující den je o něco hubenější.
- Účastníci se schází venku ve velkém kruhu - realizátor v roli “Pepy” vede společné zahřívací a protahovací cviky.
- Po společném zahřívacím/protahovacím kolečku si účastníci vybírají jednu kartičku s úkolem, který se vydají plnit - po splnění úkolu získávají od Pepy odměnu ve formě 10 V-coinů pro svůj tým.
- Poté se k účastníkům přidává další kostýmovaná postava z rodiny “Protejkalů”, která vždy svým příběhem uvede nějakou krátkou pohybovou aktivitu (viz níže).
Úterý - Babička
Příběh: Babička dělá pořádek v Pepově šuplíku s domácími potřebami. Je ale strašně slepá a musí všechno třídit po hmatu.
Aktivita: Děti vytvoří čtyři družstva. Každé družstvo má kbelík, ve kterém jsou namíchané 4 druhy různých součástek. Cca 5 metrů od něj jsou umístěné 4 ešusy. Z každého týmu vybíhá štafetově jeden oslepený hráč, který musí najít kbelík, vzít z něj jednu věc a tu umístit do ešusu tak, aby v každém ešusu byl pouze jeden druh součástek. Hra probíhá cca 5 - 10 minut a vyhrává tým, který má na konci časového limitu nejvíc správně vytříděných součástek.
Středa - Janička
Příběh: Janička miluje lentilky, ale maminka jí řekla, že v poslední době to s mlsáním přehání. Janička už se prý podle maminky nemůže lentilek ani dotknout. Chytrá Janička ale přišla na způsob, jak lentilky dostat ze spíže až k ní do pusy a přitom se lentilek ani nedotkne.
Aktivita: Děti opět soutěží ve 4 družstvech. Každé družstvo má vlastní spíž (miska s lentilkami) a Janiččinu pusu (ešus s nalepeným obrázkem úst). Mezi “spíží” a “pusou” je po cca 2 metrech umístěno několik prázdných misek. Každé dítě dostane brčko. Děti se snaží brčkem nasát lentilku a dopravit ji až do finálního ešusu - lentilka se ale nedá dlouho nasáváním na brčku udržet, proto je potřeba lentilky přepravovat na jeden nádech na menší vzdálenost (prázdné misky). Lentilky, které spadnou na zem, už děti nesmí znovu nasávat. Vyhrává tým, který má na konci časového limitu nejvíc lentilek v “ústech”.
Čtvrtek - Maminka
Příběh: Maminka ráda nakupuje v supermarketu potraviny, které jsou v akci s výraznou slevou. Problém je ale v tom, že o takto zvýhodněné zboží má zájem vždycky hodně lidí a často se stane, že se třeba o trs banánů přetahujete s nějakou protivnou sousedkou.
Aktivita: Děti se ve družstvech přetahují lano - ve středu lana je přivázaný trs banánů. Tým absolutních vítězů si může trs banánů nechat.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
mince | 100 | děti je dostávají za aktivní účast na rozcvičce |
karty volitelných aktivit | 25 | každá karta má specifikovanou jednu zahřívací aktivitu |
přenosný mini reproduktor | 1 | na buzení a hudební doprovod rozcvičky |
sportovní vybavení | 3x | švihadla, míče, lano, PET láhve jako čínky |
malé součástky na třídění | 25 | směs součástek: nastříhaná brčka, matky, sponky, atd. |
kyblíky | 4 | na směs součástek |
šátky | 4 | na třídění součástek |
ešusy | 16 | na třídění součástek |
brčka | 25 | na aktivitu s přenášením lentilek |
lentilky | 200 | na aktivitu s přenášením lentilek |
trs banánů | 1 | na přetahovanou |
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
016.01.02 | rozcvickove_karty_aktivit.pdf | rozcvičkové kartičky s činnostmi |
016.01.01 | rozvickove_karticky_aktivit.docx | rozcvičkové kartičky s činnostmi |