Kampaň „Voda znamená život“

  • Obsah
  • Metodika
Načítám ...

Metody

dramatizace, skupinová tvorba, diskuze.

Metody a formy

Forma a popis realizace

Skupiny (4 - 5 členné) si připraví krátkou scénku, která by měla přesvědčit obyvatele města Vodoběhy, aby neplýtvaly vodou. Scénku poté předvedou ostatním účastníkům programu.

Obsah

Podrobně rozpracovaný obsah

  • Rozhodli jste se na dnešním “fóru” pro realizaci mediální kampaně “Voda znamená život”? Jak by taková kampaň mohla vypadat? Forem je hned několik: letáky, billboardy, reklamy na sociálních sítích, koncerty či jiné kulturní akce nebo také video-spoty, které by mohly běžet v televizi či na internetu.
  • Vy si teď v 5-6 členných týmech zkusíte vymyslet a zahrát obsah takového spotu. Nebudete tvořit přímo video, ale zkusíte si představit, jak by mohl vypadat jeho obsah a ten si pak předvedeme jako krátkou několikaminutovou scénku.
  • V první řadě je ale důležité si říct, co by mělo být cílem takového spotu? Když spot někdo uvidí v televizi nebo na internetu, co by si o něm měl myslet? Jak by zhlédnutí spotu mělo člověka změnit? Vaším hlavním cílem by mělo upozornit obyvatele Vodoběh na problém s nedostatkem vody - popřípadě byste občanům mohli poradit, jak mají změnit svoje chování. Scénka by měla získat pozornost diváků (jde o něco opravdu důležitého), ale zároveň by je neměla zcela vyděsit (např. “Dochází nám voda! Všichni umřeme!”) Cílem celé aktivity není krásná, skvěle připravená scénka, kterou budeme předvádět učitelům, rodičům a babičkám. Jde tu hlavně o dobré nápady a zamyšlení se nad tím, jak zaujmout diváka a předat mu určitou informaci / sdělení. Scénka může být/08 opravdu kraťoučká a třeba se v ní ani nemusí mluvit. Nebo herci můžou svoje texty číst z papíru! Nic není špatně.
  • Na přípravu scénky/ spotu budete mít 30 minut. K dispozici vám budou různé rekvizity a kostýmy, které jsme pro vás nachystali. Stejně tak máte k dispozici různě velké papíry a fixy pro případ, že byste si chtěli vyrobit nějakou malou kulisu či rekvizitu, nápis, atd.
  • Při vymýšlení, přípravě a realizaci scénky byste měli zapojit všechny členy týmu. Neznamená to, že všichni musí dělat všechno, ale je důležité rozdělit si úkoly (např. 3 lidi scénku vymýšlí, 2 vyrábí nápisy a kulisy, 1 jde vybrat kostýmy, 2 lidi mají hlavní roli, ostatní jsou v rolích vedlejších).
  • Účastníci vymýšlí scénky, realizátoři dle potřeby pomáhají s přípravou (zapůjčování kostýmu, podpora s koordinací a procesem přípravy)
  • Týmy po uplynutí časového limitu předvádí své spoty. Po předvedení každého spotu realizátor skupince poděkuje a vede krátkou diskuzi s ostatními účastníky a realizátory: “Co se vám na spotu líbilo? Co by šlo ještě vylepšit? Zaujal by vás spot jako diváky? Jaký pocit by ve vás vyvolal? Změnil by nějak vaše přemýšlení o vodě? Jaký byl proces přípravy a realizace v týmu? Co bylo nejtěžší?”
  • Na závěr realizátor poděkuje všem účastníkům, kteří se do aktivity zapojili a nebáli se být kreativní.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
směs různých rekvizit dostatečný počet dle počtu účastníků paruky, šátky, brýle, kostýmy…
papíry, kartony, fixy v dostatečném množství pro každý tým volitelný materiál na přípravu doplňků a kulis do scénky

Obsahové přílohy

Aktivita nemá obsahové přílohy.

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0