3.22 Průzkum veřejného mínění

Účastníků 20 - 30
Fyzická náročnost I, I = klidová, V = zátěž na hranici možností
Psychická náročnost III, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby
Autoři Ondřej Medek, Daniela Marková
Počet uvádějících 2
Čas na realizaci 1 hodina
Čas na přípravu 30 minut
Prostředí venku, v prostředí kempu
Rozdělení každý účastník sám za sebe

Cíle

  • účastníci vyjadřují zpětnou vazbu na program ŠVP - bezprostředně po jeho skončení,
  • účastníci vyjadřují ZV prostřednictvím odpovědí na uzavřené i otevřené otázky.

Sdělení

Každého správného politika by mělo zajímat, co si myslí jeho voliči a řadoví občané. Proto starosta/stka potřebuje zjistit veřejné mínění na různé důležité otázky.

Metody

reflexe, diskuze.

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • nácvikem porozumění psaného textu při odpovídání na otázky na krabičkách,
    • rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky ŠVP a moderovanou diskusí na závěr.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
    • uvědoměním si, jak na mě aktivity působily,
    • vyjadřováním názoru u moderované diskuse.

Forma a popis realizace

Skupinová zpětná vazba. Účastníci anonymně prostřednictvím barevných kamínků odpovídají na zadané otázky. 2 otázky jsou otevřené - dotazování probíhá s realizátory.

Obsah

  • lektoři v areálu rozmístí několik krabic - u každé krabice je jedna uzavřená otázka a kamínky dvou barev (např. červená = ne, zelená = ano),
  • v prostoru se také pohybují 2 - 3 lektoři “tazatelé” - každý z nich klade jednu otevřenou otázku a odpovědi zaznemenává na svůj papír,
  • účastníci se volně pohybují po areálu a odpovídají na položené otázky (buď vhozením kamínku nebo přímou odpovědí tazatelům,
  • na závěr lektoři poděkují účastníkům za vyjádření názorů, proběhne moderovaná diskuze o průběhu aktivity.

Metodika uvedení

Příprava

Je třeba připravit „hlasovací krabičky“ s otázkami, u nich mističky s hlasovacími kamínky. 2 realizátoři si navíc připraví otázku + papíry, propisku, desku; budou se pohybovat po terénu a zapisovat si odpovědi.

Realizace

V areálu rozmístíme několik krabic - u každé krabice je jedna uzavřená otázka a kamínky dvou barev (např. červená = ne, zelená = ano), v prostoru se také pohybují 2 - 3 realizátoři “tazatelé” - každý z nich klade jednu otevřenou otázku a odpovědi zaznamenává na svůj papír. Účastníci se volně pohybují po areálu a odpovídají na položené otázky (buď vhozením kamínku, nebo přímou odpovědí tazatelům).

Je třeba navodit „vážnou“ atmosféru, aby žáci aktivitu brali zodpovědně.

Seznam návrhů otázek:

Uzavřené:

  • Chtěl/a bys víc času s odborníkem (pán z “čovky”)? (ano/ne)
  • Bavily tě rozcvičky? (ano/ ne)
  • Stýskalo se ti? Jak moc? (vůbec, trošku, hodně)
  • Jak dlouhý výlet by ti vyhovoval? (takový, jaký byl/ kratší / delší)
  • Chtěl/a bys víc volného času? (ano, ne)
  • Chtěl/a bys trávit víc času s vidátory? (ano, ne)
  • Vyhovovalo ti, že jsi byl(a) většinu času v jednom týmu? (ano / ne)
  • Co bys chtěl/a víc: táborák (oheň) nebo diskotéku? (oheň / diskotéka)

Otevřené:

  • Přišlo ti něco z programu hodně těžké na pochopení?
  • Je něco, co by tě o vodě zajímalo a nebavili jsme se o tom?

Uzavření

Na závěr poděkujeme účastníkům za vyjádření názorů, proběhne moderovaná diskuze o průběhu aktivity.

Vyjadřováním svého názoru, popisováním svých emocí při aktivitě, rozborem průběhu, při kterém účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky ŠVP a moderovanou diskusí na závěr se rozvíjí KK Komunikace v mateřském jazyce.

Uvědoměním si, jak na mě aktivity působily a vyjadřováním názoru u moderované diskuse se rozvíjí KK Sociální a občanské schopnosti.

Poznámky

Metodický důvod aktivity

  • aktivita je zařazena kvůli zjištění zpětné vazby od účastníků bezprostředně po absolvování ŠVP
  • aktivita probíhá nenásilnou formou, účastníci se volně pohybují, mají dostatek času – nejsou tedy pod stresem

Variantní podoby aktivity

  • pokud je špatné počasí, je možno rozmístit hlasovací krabičky po budově

Uvedení jednotlivých částí programu

  • je potřeba účastníkům aktivitu dobře vysvětlit
  • zbývající realizátoři kontrolují hladký průběh aktivity
  • je potřeba dodržovat, aby každý účastník vhazoval do krabičky pouze jeden kamínek – opravdu kontrolovat!
  • účastníci chodí ke krabičkám jednotlivě

Odkazy

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
barevné kamínky dle počtu účastníků 2 barvy (ano/ne), dostatečný počet ke každé otázce
hlasovací krabičky dle počtu otázek vyrobit z kartonových krabic

Přílohy

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0