Aktivita
Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.
Účastníků | rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení |
---|---|
Fyzická náročnost | I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností |
Psychická náročnost | I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby |
Autor/ři | jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění |
Počet uvádějících | kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení |
Čas na realizaci | kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe) |
Čas na přípravu | kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace |
Prostředí | kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době |
Rozdělení | účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů |
Cíle
Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.
Sdělení
Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.
Metody
Výčet metod oddělených čárkou z metody.
metody Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.
Klíčové kompetence
Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.
Př:
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
- aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
- rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
- Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
- pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
- aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
- Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
- zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
- aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.
Forma a popis realizace
V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.
Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.
Obsah
Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.
Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.
Metodika uvedení
Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky
Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.
Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.
Odkazy
Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.
Přílohy
Nejsou žádné přílohy.
V značce {{attachments>0.0}} nahraďte za 0.0 čísloprogramu.čísloaktivity
Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.