Téma | Minut | Anotace |
Vítejte na akademii České kosmické dopravy | 10 | Úvodní seznámení s realizátory, v rámci kterého se žáci dozvědí příběhovou motivaci. |
Expoziční hra | 50 | Pomocí exponátů v expozici SC VIDA si žáci vyzkouší své logické myšlení, technické znalosti a fyzickou zdatnost. |
Stanovištní kolotoč | 100 | Na každém stanovišti si žáci v menších skupinkách vyzkouší jiné schopnosti – spolupráci a kreativitu, logické myšlení a technické znalosti. |
Vyhodnocení expoziční hry a reflexe | 15 | Zakončení prvního setkání, vyhodnocení expoziční hry. |
Stanovištní štafeta | 105 | V rámci této aktivity si žáci pomocí konceptu badatelské výuky na různých stanovištích vyzkouší například jak spočítat rychlost světla, jak fungují termokamery, co vše ovlivňuje odvod tepla nebo jak to funguje ve vakuu. |
Závěry ze štafety | 75 | Pomocí prezentací se žáci podělí se svými spolužáky o závěry ze svého zkoumání v rámci stanovištní štafety. |
Setkání s odborníkem | 180 | Žáci se potkají s odborníkem na vesmír. Od něj se dozvědí informace o vesmíru, o cestování vesmírem a překážkách v něm a o projektu SpaceX. Tyto krátké přednášky jsou proloženy aktivitami, které se týkají probíraných témat. |
Krizové situace | 225 | Co vše se může stát cestou vesmírem? A jak na to vy budete reagovat? To se dozvědí žáci v rámci této aktivity. |
Stavba a start rakety | 150 | V rámci této aktivity si účastníci postaví a odpálí raketu na vodní pohon. Na stavbu dostanou určité množství peněz a musí si tedy vybrat a usmlouvat ceny tak, aby dostali vše, co potřebují, a zbylo jim i na testovací starty. Na závěr probíhá soutěž, která raketa doletí nejdále. |
Let na Mars | 120 | V rámci této aktivity si žáci zopakují, co vše se naučili, dozvěděli a vyzkoušeli v průběhu celé projektové výuky. Také si postaví „přistávací modul“ pro vajíčko. Na závěr proběhne ověření, zda žáci postavili přistávací modul tak, aby se vajíčko nerozbilo při pádu z výšky. |
První jídlo | 20 | Žáci si vyzkouší, jaké jídlo jí astronauti ve vesmíru. |
Zpětná vazba celého projektu | 25 | Zpětná vazba celého projektu. Žáci si zopakují, co vše dělali a lektoři zjistí, na čem je potřeba dále zapracovat. |