Závěrečný ceremoniál
- Obsah
- Metodika
Metody
slavnostní závěr: inscenace, reflexe a zpětná vazba
Forma a popis realizace
Krátká, ukončovací aktivita na závěr celého dvoudenního programu. Žáci projdou vlastnoručně opraveným „portálem“, čímž vstoupí do prostoru, kde bude oficiálně potvrzena jejich zkouška, proběhne gratulace a poděkování.
Obsah
Procházíte portálem na druhou stranu. Tam hraje slavnostní vítězná hudba, jsou zde vyvěšeny vaše návrhy a výrobky z předchozích dnů, rekvizity z noční hry i dílen, nastoupeni zaměstnanci Institutu. Will vám šeptne, ať se zkusíte seřadit do svých týmů a poslechnete si, co vám chce ředitel(ka) Institutu FYCHEBI říct:
Milí adepti, ještě jednou vám za celý náš institut gratulujeme za splnění závěrečné zkoušky, tímto jste přijati k nám do FYCHEBI. Dokázali jste znalosti z oblasti fyziky, chemie a biologie; zapojili jste svoji odvahu a odhodlání a proto se už nemusíte bát, že by vás ve vyšších třídách překvapilo něco, co byste nečekali. Máte zkušenosti s prací v laboratoři, umíte základní konstrukce, elektrické obvody a postupy u pokusů. Důležité je ovšem říct, že to, že vám tu dnes můžeme gratulovat, je výsledkem společné práce vašich týmu. Nikdo z nás by stroj nezvládl včas zprovoznit sám, dohromady jste to zvládli skvěle.
Nyní patříte do FYCHEBI a my vám moc děkujeme za opravu našeho stroje a za zdolání všech těch těžkých úkolů, které jste nám pomohli vyřešit. Děkuji vám a vítám vás mezi námi! Za vaši námahu a dobrou práci pro vás máme od našeho Institutu odměnu. A než vás definitivně pro dnešek pustíme, vyplňte prosím ve svých složkách svoje postřehy i připomínky k tomu, jak to tady v Institutu vedeme, chceme totiž, aby se tu líbilo i vám, našim mladým kolegům.
Ředitel(ka) postupně vyhlašuje týmy a předává jim odměny. V balíčku se skrývá hlavolam a vědátorský batůžek „Nesu rozumy“. Hudba dohraje.
Nyní na vás máme poslední prosbu: otevřete svou osobní složku a vyplňte ji:
- Co ses naučil(a) nového? (jmenuj alespoň 3 nově získané vědomosti)
- Co Tě tu nejvíce bavilo?
- Co si vnímal(a) jako nejobtížnější úkol?
- Co ses dozvěděl(a) na večerní přednášce?
- Vzkaz adepta/adeptky pro vedení institutu FYCHEBI a budoucí kandidáty.
Zatímco necháme všechny, aby si v klidu vše vyplnili, mohou Ti, co už mají hotovo, prozkoumat všechno, co tu máme. Najdete tu vše, co jste potkali v konstrukčních a experimentálních dílnách, v expoziční hře i závěrečné zkoušce. Můžete se na cokoliv znovu zeptat. Až budeme všichni hotoví a nebudou žádné další otázky, je váš první kurz u nás ve FYCHEBI za námi a zbývá jen naplánovat, kdy se potkáme příště…
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
odměny pro účastníky | dle počtu dětí | hra/hlavolam navazující na téma celé hry |
výrobky dětí z průběhu celého programu | volitelné | výstupy z aktivit, které děti v rámci celého programu absolvovaly (krystaly z experimentální dílny, flipcharty s návrhy robotů, zapojené el. obvody z konstrukční dílny atd.) |
pomůcky z předchozích programů | volitelné | materiál a rekvizity, které reprezentují celý absolvovaný program (pro evokaci toho, co se děti už naučily; pro možnost se na cokoliv k pokusům doptat atd.) |
fixky | 2x sada | na závěrečné vyplnění osobní složky (=zpětné vazby realizátorům) |
portál z předchozího programu | 1 | je pojítkem mezi závěrečnou hrou a ceremoniálem, měl by se nacházet přímo v místnosti, kde se závěr odehrává, děti by jím měly přijít |
Obsahové přílohy
Aktivita nemá obsahové přílohy.