Obsah
Přílohy
4 Příloha č. 1 – Soubor materiálů pro realizaci programu
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
1.1 Seznámení s prostorem - Expoorienťák | ||
013.01.04 | Expoorientak_Mapa expozice.docx | Mapa expozice s kontrolami pro účastníky |
013.01.02 | Expoorientak_Mapa expozice.pdf | Mapa expozice s kontrolami pro účastníky |
2.1 Laboratorní pexeso | ||
013.04.01 | Pexeso_01.jpg | Erlenmayerova baňka s úzkým hrdlem + Petriho miska |
013.04.02 | Pexeso_02.jpg | Erlenmayerova baňka s širokým hrdlem + Petriho miska |
013.04.03 | Pexeso_03.jpg | Plná kádinka + zkumavka |
013.04.04 | Pexeso_04.jpg | Kádinka + zkumavka |
013.04.05 | Pexeso_05.jpg | Odměrný válec + Erlenmayerova baňka s širokým hrdlem |
013.04.06 | Pexeso_06.jpg | Odsávačka + Erlenmayerova baňka s úzkým hrdlem |
013.04.07 | Pexeso_07.jpg | Filtrační nálevka + Erlenmayerova baňka s úzkým hrdlem |
013.04.08 | Pexeso_08.jpg | Frakční baňka + kádinka |
013.04.09 | Pexeso_09.jpg | Frakční baňka |
013.04.10 | Pexeso_10.jpg | Odměrný válec + odměrná baňka |
013.04.11 | Pexeso_11.jpg | Kulatá baňka s plochým dnem + Erlenmayerova baňka úzkohrdlá |
013.04.12 | Pexeso_12.jpg | Kulatá baňka s plochým dnem + Erlenmayerova baňka úzkohrdlá 250 |
013.04.13 | Pexeso_13.jpg | Krystalizační miska |
013.04.14 | Pexeso_14.jpg | Petriho miska |
013.04.15 | Pexeso_15.jpg | Petriho miska malá |
013.04.16 | Pexeso_16.jpg | Krystalizační miska + zkumavky |
013.04.17 | Pexeso_17.jpg | Titrační baňka |
013.04.18 | Pexeso_18.jpg | Zkumavka + Petriho miska |
013.04.19 | Pexeso_19.jpg | Zkumavky |
013.04.20 | Pexeso_20.jpg | Lahvička se zábrusem |
013.04.21 | Pexeso_21.jpg | Kulatá baňka s plochým dnem a úzkým hrdlem |
013.04.22 | Pexeso_22.jpg | Lahvička se zábrusem otevřená |
013.04.23 | Pexeso_23.jpg | Varná baňka se zábrusem |
013.04.24 | Pexeso_24.jpg | Odsávací baňka |
013.04.25 | Pexeso_25.jpg | Hodinové sklo velké |
013.04.26 | Pexeso_26.jpg | Hodinové sklo malé |
013.04.27 | Pexeso_27.jpg | Odměrný válec |
013.04.28 | Pexeso_28.jpg | Odměrný válec + zkumavky |
013.04.29 | Pexeso_29.jpg | Kádinka |
013.04.30 | Pexeso_30.jpg | Odměrná baňka |
013.04.31 | Pexeso_31.jpg | Odměrná baňka + zkumavky |
013.04.32 | Pexeso_32.jpg | Odměrná baňka + Petriho miska |
2.2 BOZP | ||
013.05.01 | Bezpečnostní list Dichlormethan.pdf | Bezpečnostní list Dichlormethan |
013.05.02 | Bezpečnostní list Manganistan draselný.pdf | Bezpečnostní list manganistan draselný |
013.05.04 | Prezentace BOZP.pptx | Prezentace k BOZP |
2.3 Laboratorní štafeta | ||
013.06.02 | Lab štafeta - playlist.docx | seznam stanovišť s vyhodnocovací tabulkou |
2.4 Molekuly | ||
013.07.01 | Molekuly - pravidla.docx | Pravidla hry |
013.07.02 | Molekuly - přehled prvků.docx | Přehled prvků a stanovišť |
3.3 Nalejvárna z environmentální chemie | ||
013.10.01 | Jednotlivé skupiny látek.docx | Texty o jednotlivých skupinách environmentálních polutantů ke skládankovému učení |
013.10.02 | Jednotlivé skupiny látek.pdf | Texty o jednotlivých skupinách environmentálních polutantů ke skládankovému učení |
013.10.07 | Základní pojmy a vlastnosti.docx | Základní pojmy a vlastnosti - vysvětlení - pro práci ve dvojicích |
013.10.08 | Základní pojmy a vlastnosti.pdf | Základní pojmy a vlastnosti - vysvětlení - pro práci ve dvojicích |
4.2 Zpracování vzorků vzduchu v centru RECETOX | ||
013.15.01 | RCX_lab - manuál.docx | Handout - postup práce pro analýzu vzorků vzduchu v laboratoři v centry RECETOX |
013.15.02 | RCX_lab - manuál.pdf | Handout - postup práce pro analýzu vzorků vzduchu v laboratoři v centry RECETOX |
5.1 Prezentační workshop a minikonference | ||
013.16.03 | Bizarni obrazky.pdf | PDF Prezentace s bizarními obrázky k tréninku prezentačních dovedností |
013.16.02 | PPT Bizarni obrazky.pptx | Prezentace s bizarními obrázky k tréninku prezentačních dovedností |
013.16.01 | PPT prezentace.pptx | PPT prezentace k prezentačnímu workshopu |
5.2 Zpracování výsledků | ||
013.17.01 | Samplingrates.xlsx | XLS k výpočtům |
5.5 Konference | ||
013.20.01 | Prezentace představení metody.pptx | Prezentace k představení metody |
013.20.02 | Prezentace začátek.pptx | Prezentace na začátek konference |
5 Příloha č. 2 – Soubor metodických materiálů
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
1.1 Seznámení s prostorem - Expoorienťák | ||
013.01.03 | Expoorientak_kontroly.docx | Expoorienťák - kontroly k tisku |
013.01.01 | Expoorientak_kontroly.pdf | Expoorienťák - kontroly k tisku |
013.01.05 | Scénář LSCH.xlsx | Scénář celého workshopu |
1.2 Představení týmu, obavy a očekávání, pravidla | ||
013.02.01 | Návštěvní řád VIDA.docx | Návštěvní řád VIDA |
013.02.02 | Návštěvní řád VIDA.pdf | Návštěvní řád VIDA |
013.02.03 | Pravidla soužití.docx | Návrh pravidel pro fungování skupiny během letní školy |
013.02.04 | Pravidla soužití.pdf | Návrh pravidel pro fungování skupiny během letní školy |
013.02.05 | Provozní řád letních workshopů.docx | Provozní řád letních workshopů - tedy letní školy ve VIDA! Science centru |
013.02.06 | Provozní řád letních workshopů.pdf | Provozní řád letních workshopů - tisk |
2.2 BOZP | ||
013.05.03 | Kahoot_otázky.docx | Otázky a fotonávod k vytvoření kvízu v aplikaci Kahoot! |
2.3 Laboratorní štafeta | ||
013.06.01 | Seznam materiálu na jednotlivá stanoviště.docx | Seznam materiálu na jednotlivá stanoviště |
3.3 Nalejvárna z environmentální chemie | ||
013.10.03 | Seznam otázek Kmeny a kořeny.docx | Seznam otázek pro aktivitu Kmeny a kořeny |
013.10.04 | Seznam otázek Kmeny a kořeny.pdf | Seznam otázek pro aktivitu Kmeny a kořeny |
013.10.05 | Seznam základních pojmů.docx | Seznam základních pojmů k napsání na barevné papíry - úvod práce ve dvojicích |
013.10.06 | Seznam základních pojmů.pdf | Seznam základních pojmů k napsání na barevné papíry - úvod práce ve dvojicích |
3.6 Země | ||
013.13.01 | Země - scénář.docx | Podrobný scénář hry |
013.13.02 | Země.jpg | Obrázek Země z vesmíru |
4.1 Vzorkování a analýzy vody | ||
013.14.01 | Analyzy vody - handout.docx | Handout pro účastníky k vzorkování a analýzám vody |
013.14.02 | Analyzy vody - handout.pdf | Handout pro účastníky k vzorkování a analýzám vody |
5.5 Konference | ||
013.20.05 | Program konference.docx | Program konference k vyvěšení na dveře |
013.20.06 | Program konference.pdf | Program konference k vyvěšení na dveře |
013.20.07 | Šipky.docx | Šipky k vyznačení cesty na konferenci |
013.20.08 | Šipky.pdf | Šipky k vyznačení cesty na konferenci |
013.20.03 | Tahák pro moderátora.docx | Tahák pro moderátora konference |
013.20.04 | Tahák pro moderátora.pdf | Tahák pro moderátora konference |
013.20.09 | Text pozvánky.docx | Text pozvánky na konferenci |
013.20.10 | Text pozvánky.pdf | Text pozvánky na konferenci |
6 Příloha č. 3 – Závěrečná zpráva o ověření programu v praxi
Letní škola chemie - Závěrečná zpráva o ověření programu v praxi
Letní škola chemie - Závěrečná zpráva o ověření programu v praxi
7 Příloha č. 5 - Doklad o provedení nabídky ke zveřejnění programu
Komunikace vedoucí k zveřejnění obsahu na portále www.rvp.cz byla zahájena 29.10.2019 níže uvedeným emailem. Následovala komunikace vedoucí k podpisu memoranda.
Dobrý den, jmenuji se Sven Dražan a pracuji ve VIDA! science centru provozovaném příspěvkovou organizací Jihomoravského kraje Moravian Science Centre Brno. V rámci projektu OP VVV z výzvy propojování formálního a neformálního vzdělání máme povinnost zveřejnit námi vytvořené programy na portálu RVP. Rádi bychom programy a veškeré materiály potřebné k jejich realizaci měli na svém webu na adrese https://mscb.vida.cz/skolam a zveřejnili jej prostřednictvím nástroje EMA. Jakým způsobem je tohoto možné docílit? Také nám podmínky výzvy ukládají skutečnost nabídky našich programů k zveřejnění doložit. Na portále RVP jsem si již založil účet ale nenašel jsem nikde návod, jak se dají zdroje v nástroji EMA publikovat. Předem Vám děkuji za odpověď a jakékoliv informace či rady, jak na to. S pozdravem Sven Dražan
8 Zdroje
# Přílohy | Zdroj | Popis | Autor | Původ | Licence | Datum | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.1 Seznámení s prostorem - Expoorienťák | |||||||
013.01.03 | 01 | jednotlivé kontroly k tisku | Radka Zounková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 | |
013.01.01 | 01 | jednotlivé kontroly k tisku | Radka Zounková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 | |
013.01.04 | 01 | mapa expozice s vyznačenými kontrolmi | Radka Zounková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 | |
013.01.02 | 01 | mapa expozice s vyznačenými kontrolmi | Radka Zounková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 | |
1.2 Představení týmu, obavy a očekávání, pravidla | |||||||
013.02.04 | 01 | článek v časopise | Marek Herman | HERMAN, Marek. Monkey see, monkey do. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku. Olomouc: Gymnasion, o.p.s., 2013, č. 12 (ročník 7, číslo 1), s. 39-44. ISSN 1214-603X | Jiná | 2021-04-19 | |
2.2 BOZP | |||||||
013.05.01 | 01 | bezpečnostní list | unknown | https://www.pentachemicals.eu | Public domain | 2021-04-19 | |
013.05.02 | 01 | bezpečnostní list | unknown | https://www.pentachemicals.eu | Public domain | 2021-04-19 | |
013.05.03 | 01 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 02 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 03 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 04 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 05 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 06 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 07 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 08 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 09 | ![]() |
printscreen Kahoot! | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 10 | ![]() |
fotka | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.05.03 | 11 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-19 |
013.05.04 | 01 | video k BOZP | Radek Matuška | věnováno autory videa | Jiná | 2021-04-21 | |
013.05.04 | 02 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 03 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 04 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 05 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 06 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 07 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 08 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 09 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 10 | ![]() |
výstražný symbol | unknown | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-22 |
013.05.04 | 11 | ![]() |
fotka oční sprchy | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.05.04 | 12 | ![]() |
fotka bezpečnostní sprchy | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.05.04 | 13 | ![]() |
požární poplachové směrnice | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.05.04 | 14 | ![]() |
překvapení | Joenomias | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-04-22 |
2.4 Molekuly | |||||||
013.07.02 | 01 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 02 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 03 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 04 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 05 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 06 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 07 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 08 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
013.07.02 | 09 | ![]() |
fotka součásti hry | Radek Matuška | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-19 |
3.3 Nalejvárna z environmentální chemie | |||||||
013.10.01 | 01 | ![]() |
chemický vzorec | https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Leyo | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-19 |
013.10.01 | 02 | ![]() |
chemický vzorec | https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Leyo | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-19 |
013.10.01 | 03 | ![]() |
chemický vzorec | https://commons.wikimedia.org/wiki/User:D.328 | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-19 |
013.10.01 | 04 | ![]() |
chemický vzorec | https://commons.wikimedia.org/wiki/User:D.328 | https://commons.wikimedia.org | Public domain | 2021-04-19 |
3.6 Země | |||||||
013.13.02 | 01 | ![]() |
Obrázek Země z vesmíru | PIRO4D | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-04-19 |
5.1 Prezentační workshop a minikonference | |||||||
013.16.02 | 01 | ![]() |
bizarní obrázek | Dan Gold | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 02 | ![]() |
bizarní obrázek | David Kovalenko | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 03 | ![]() |
bizarní obrázek | Jorge Fernandez | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 04 | ![]() |
bizarní obrázek | Christopher Roller | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 05 | ![]() |
bizarní obrázek | Miriam Espacio | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 06 | ![]() |
bizarní obrázek | Kae Ng | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 07 | ![]() |
bizarní obrázek | Seth Fink | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 08 | ![]() |
bizarní obrázek | Nijwam Swargiary | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 09 | ![]() |
bizarní obrázek | Nijwam Swargiary | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 10 | ![]() |
bizarní obrázek | Nijwam Swargiary | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 11 | ![]() |
bizarní obrázek | Stephen Leonardi | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 12 | ![]() |
bizarní obrázek | sam | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 13 | ![]() |
bizarní obrázek | Pop & Zebra | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 14 | ![]() |
bizarní obrázek | Anton van der Weijst | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 15 | ![]() |
bizarní obrázek | Jonas Verstuyft | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 16 | ![]() |
bizarní obrázek | Shiwam Devan | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 17 | ![]() |
bizarní obrázek | unknown | https://imgflip.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 18 | ![]() |
bizarní obrázek | Dan Gold | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 19 | ![]() |
bizarní obrázek | Dan Gold | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.02 | 20 | ![]() |
bizarní obrázek | Dan Gold | https://unsplash.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.01 | 01 | ![]() |
gif tleskání | cali7 | https://tenor.com | Jiná | 2021-04-22 |
013.16.01 | 02 | ![]() |
gif That`s all | johnnyNuno | https://tenor.com | Jiná | 2021-04-22 |
5.5 Konference | |||||||
013.20.01 | 01 | ![]() |
pasívní vzorkovač | Barbora Nežiková | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.01 | 02 | ![]() |
extraktor | Petra Fišerová | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 01 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 02 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 03 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 04 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 05 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 06 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 07 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 08 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 09 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 10 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 11 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 12 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 13 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 14 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 15 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 16 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 17 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
013.20.02 | 18 | ![]() |
fotka z průběhu workshopu | Tom Cetl | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-04-22 |
9 Seznam použité literatury
Zdroje citované v textu
BLAŽKOVÁ, B. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Ikaros – elektronický časopis o informační společnosti. Praha: Ikaros, o.p.s., 2005, ročník 9, číslo 11, ISSN 1212-5075 [online] © 1997-2019 [cit. 2021-04-22]. Dostupné z: https://ikaros.cz/program-ctenim-a-psanim-ke-kritickemu-mysleni
BROUMOVÁ, V., REITMAYEROVÁ, E. Cílená zpětná vazba: Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8
Centrum CEBE [online] Bezpečnostní servis Masarykovy univerzity, Brno. ©2008 [cit. 2020-12-09]. Dostupné z: http://www.rect.muni.cz/nso/
DEGRENDELE, C., Fate and analysis of persistent organic pollutants in the atmosphere. [online]. Masarykova univerzita, Brno: 2014. [cit. 2021-04-22]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/sh3vq/Thesis_Celine_Degrendele.pdf
Fakta o klimatu. Fakta o změně klimatu – veřejně dostupné infografiky a datasety. [online]. ©2020-2021 [cit. 2021-04-22]. Dostupné z: https://faktaoklimatu.cz/
Flow. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida): Wikipedia Foundation, 30. 3. 2012, last modified on 6. 6. 2020 [cit. 2020-12-09]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Flow
Global warming potential. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida): Wikipedia Foundation, 2. 7. 2020, last modified on 4. 6. 2021 [cit. 2021-06-17]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming_potential
HANUŠ, Milan, HANUŠ, Radek a kolektiv. Instruktorský slabikář – Metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-270-0476-8
HERMAN, Marek. Monkey see, monkey do. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku. Olomouc: Gymnasion, o.p.s., 2013, č. 12 (ročník 7, číslo 1), s. 39-44. ISSN 1214-603X
Instruktoři Brno. Fond her – 52 nejlepších her z akcí a kurzů. 2. vydání. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1675-3.
Je s námi konec? – dokumentární film. In: Youtube [online]. 27. 12. 2018. [cit. 2020-11-11]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=jKstIjNh2BQ. Kanál uživatele duchovní obnova.
Kahoot! App. Kahoot.com [online]. ©2008 [cit. 2021-04-08]. Dostupné z: https://kahoot.com/home/mobile-app/
Kubíková, Alena. Metody kritického myšlení v hodinách českého jazyka a literatury na 2.stupni ZŠ - Bakalářská práce. [online]. Masarykova univerzita, Brno: 2015. [cit. 2021-06-17]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/eh6xb/Bakalarska_prace_-_Alena_Kubikova.pdf
Paretovo pravidlo (Pravidlo 80/20). Managementmania.cz [online]. © 10. 2. 2021 [cit. 2021-04-22]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/paretovo-pravidlo
Paretův princip. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida): Wikipedia Foundation, last modified on 28. 12. 2020 [cit. 2021-04-22]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Paretův_princip
Pöhlker C., Baumann K., Lammel G. Air sampling methods, in: Foken T. (ed.): Handbook of atmospheric measurements. Cham, Switzerland: Springer, 2021. ISBN 978-3-030-52170-7
PŘÍHODA, J. Učební materiály předmětu PřF: C7777 Zacházení s chemickými látkami [online]. ©2009 [cit. 2020-12-09]. Dostupné z: https://is.muni.cz/auth/el/sci/podzim2010/C7777/um/
RŮŽIČKOVÁ, P., FIALOVÁ, P., FIŠEROVÁ, P., JÍLKOVÁ, S. R., NEŽIKOVÁ, B., PALÁT, J., PERSAN, T., SOBOTKA, J., KLÁNOVÁ, J. Základy studia environmentálních procesů, laboratorní cvičení, Brno: Masarykova univerzita MUNIPRESS, 2020, 70 s. ISBN 978-80-210-9684-4
SAKO Brno. [online]. SAKO Brno a.s. ©2018 [cit. 2020-12-09]. Dostupné z: https://www.sako.cz/pro-brnaky/cz/801/energeticke-vyuziti-odpadu/
Seed, J., Macy J., Fleming P., Naess, A. Myslet jako hora – shromáždění všech bytostí. Abies, 1992. ISBN 80-88699-01-0
Watch Before the Flood for Free, Everywhere | Before the Flood. In: Youtube [online]. 24. 10. 2016. [cit. 2020-11-11]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=8dxAgt9XXPU. Kanál uživatele National Geographic.
ZELENÁKOVÁ, Pavla. Co je fenomén flow a proč může být nejlepším přítelem při práci? Psychologie pro každého [online]. ©2017-03-07 [cit. 2020-12-09]. Dostupné z: https://psychologieprokazdeho.cz/co-je-fenomen-flow/
Zmrzlík, Bohumil. Kmeny a kořeny. Základní škola Mendelova (Karviná – Hranice). [online]. [cit 2021-06-17]. Dostupné z: https://www.mendelova.cz/files/posts/150/files/kmeny_a_koreny.pdf
Další zdroje pro hlubší studium tématu
(a použité pro tvorbu příloh pro program Nalejvárna z environmentální chemie)
Bartlett, P.W., Isaksson, E., Hermanson, M.H. ‘New’ unintentionally produced PCBs in the Arctic. Emerg. Contam. 5, 9–14. 2019. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.emcon.2018.12.004
Basic Information on PFAS. [online] EPA – United States Environmental Protection Agency, Washington, D.C. Last updated on April 6, 2021. [cit. 2021-06-17]. Dostupné z: https://www.epa.gov/pfas/basic-information-pfas
Beard, J., 2006. DDT and human health. Science of The Total Environment, Vol. 355, Issues 1–3, 15 February 2006, Pages 78-89. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2005.02.022
Christan, E., Janse, J. EuroPCB: inventory PCB enforcement in member states. Part II: Fiches - Results for each member state. Inspectorate of the Ministry of Housing, Spatial Planning and the Environment South Unit of the Netherlands, vol 68. Vienna, 2005. [online]. [Accessed 4 Feb 2019]. Dostupné z: http://www.cleen-europe.eu/file/download/71/EuroPCB_part_II_fiches_ final.pdf.
Dat, N., D., Chang, M., B. Review on characteristics of PAHs in atmosphere, anthropogenic sources and control technologies. Sci Total Environ 609:682–693. 20174. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2017.07.204
El-Shahawi, M., S., Hamza, A., Bashammakh, A.,S., Al-Saggaf, W., T. (2010) An overview on the accumulation, distribution, transformations, toxicity and analytical methods for the monitoring of persistent organic pollutants. Talanta Vol. 80, Issue 5, 2010, Pages 1587-1597. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.talanta.2009.09.055
European Chemicals Agency. 2008. Data on Manufacture, Import, Export, Uses and Releases of Musk Xylene (CAS No 81-15-2) as Well as Information on Potential Alternatives to Its Use. [online]. Dostupné z: http://echa.europa.eu/documents/10162/5365c11d-6875-4e40-81b1-647285b69154.
Finlayson-Pitts, B., J., Pitts, J., N. Chemistry of the upper and lower atmosphere. Academic Press, San Diego, 2000. Dostupné také z: https://doi.org/10.1016/B978-012257060-5/50010-1
Giesy, J., P., Kannan, K. Perfluorochemical Surfactants in the Environment These Bioaccumulative Compounds Occur Globally, Warranting Further Study. Environ. Sci. Technol., 2002, 36 (7): 146A–152A. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1021/es022253t.
Holoubek, I. Perzistentní, bioakumulativní a toxické látky v prostředí. Klinická onkologie. [online]. Brno, 2000, roč. 13, č. 2, s. 21 - 24. Dostupné také z: https://www.linkos.cz/files/klinicka-onkologie/61/1445.pdf
Holoubek, Ivan. Troposférická chemie. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3656-7.
Holoubek, I., Kočan, A., Holoubková, I., Kohoutek, J. Persistentní organické polutanty. Edice planeta 2001. Odborný časopis pro životní prostředí. [online]. Praha: Ministerstvo životního prostředí. 2001, roč. IX, č. 2, s. 3 - 14. ISSN: 1213−3396. Dostupné z: https://www.mzp.cz/web/edice.nsf/A0750BCC7925B390C1256FAF0048ADF9/$file/chlatky1.pdf
Ki-Hyun, K., Shamin, A., J., Ehsanul, K., R. A review of airborne polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) and their human health effects. Environment International. Vol. 60, October 2013, Pages 71-80 [online]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160412013001633
Overview. In: Stockholm convention. [online]. Châtelaine (Switzerland), © 2019 [cit. 2021-06-23]. Dostupné z: http://www.pops.int/TheConvention/Overview/tabid/3351/Default.aspx
The 12 initial POPs under the Stockholm Convention. In: Stockholm convention. [online]. Châtelaine (Switzerland), © 2019 [cit. 2021-06-23]. Dostupné z: http://www.pops.int/TheConvention/ThePOPs/The12InitialPOPs/tabid/296/Default.aspx
Tumová, J., Šauer, P., Golovko, O., Ucun, O., K., Grabic, R., Máchová, J., Kroupová H., K. Effect of Polycyclic Musk Compounds on Aquatic Organisms: A Critical Literature Review Supplemented by Own Data. Science of the Total Environment. Vol. 651, Part 2, 15 February 2019, Pages 2235-2246. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2018.10.028.
Synthetic musks. [online]. Campaign for safe cosmetics. A project of breast cancer prevention partners. Dostupné z: http://www.safecosmetics.org/get-the-facts/chemicals-of-concern/synthetic-musks/
Vijgen, J., de Borst, B., Weber, R., Stobiecki, T., Forter, M., 2019. HCH and lindane contaminated sites: European and global need for a permanent solution for a long-time neglected issue. Environ. Pollut. Vol. 248, May 2019, Pages 696-705248. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.envpol.2019.02.029
WHO. Exposure to Dioxins and Dioxin-like Substances: A Major Public Health Concern. Preventing Disease Through Healthy Environments. 2010. [online]. Geneva, Switzerland. © 2010 [cit. 2021-06-23]. Dostupné z: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/329485/WHO-CED-PHE-EPE-19.4.4-eng.pdf?ua=1
Wong, F., Robson, M., Melymuk, L., Shunthirasingham, C., Alexandrou, N., Shoeib, M., Luk, E., Helm, P., Diamond, M., L., Hung, H. Urban Sources of Synthetic Musk Compounds to the Environment. Environmental Science: Processes and Impacts, 2019, 21 (1): 74–88. [online]. Dostupné z: https://doi.org/10.1039/c8em00341f.