Téma | Vyučovacích hodin | Minut | Anotace |
Seznamovací | 2,67 | 120 | Seznamovací lekce, kde žáci pomocí tvořivých aktivit poznají jeden druhého. V rámci poslední části jsou jim představena pravidla Bastlkroužku, která následně žáci sami interpretují. |
Kinetic Art | 2,67 | 120 | Seznamovací lekce, která je situována tak, aby si účastníci vyzkoušeli rozdíly mezi samostatnou prací a spoluprací. Pomocí jednoduchého úkolu prokážou svou tvořivost a kreativitu. |
Práce s dřevonástroji | 2,67 | 120 | Technická dílna zaměřená na základy ručního obrábění dřeva. To si žáci vyzkouší na reálném výrobku – dřevěné pistolce. |
Merkur | 2,67 | 120 | Technická dílna zaměřená na kreativní řešení zadaného problému. Žáci pomocí stavebnice Merkur sestavují malé vozítko k přepravě materiálu. |
Boffin | 2,67 | 120 | Žáci s v tomto programu vyzkouší různá základní elektrická zapojení pomocí stavebnice Boffin. Naučí se základní pravidla pro tvorbu obvodů. |
Elektro, pájení | 2,67 | 120 | Technická dílna zaměřená na práci s reálnými součástkami. Žáci se setkají se soumrakovou lampičkou. V druhé části žáci navrhnou a pájením realizují zatemňovací baterku. |
3D tisk | 2,67 | 120 | Konstrukční dílna, kdy jsou žáci seznámeni se základním materiálem využívaným pro 3D tisk. Sami si vyzkouší problémy tohoto materiálu. V rámci lekce si navrhnou výrobek, který jim následně vytiskne 3D tiskárna. |
Lekce PC program - Inkscape | 2,67 | 120 | Žáci v rámci lekce navrhnou podklady pro laserový plotr v programu Inkscape. Jeden navržený výrobek si hned odnesou domů. |
FabLab | 2,67 | 120 | Frontální výklad experta na domácí půdě FabLabu spojený s exkurzí v těchto prostorech. Možnost vyzkoušení si velké části přístrojů na svých vlastních návrzích. |
Deníček | 2,67 | 120 | Žáci v této dílně dokončí výrobu deníčku. Oproti předchozím lekcím, kdy navrhovali podklady pro laserový plotr na počítači, zde budou pracovat pomocí ručního obrábění. |
Projekt lampička – stínítko | 2,67 | 120 | První část závěrečného projektu. Žáci si sami nadesignují stínítko pro jejich soumrakovou lampičku. |
Projekt lampička - elektro | 2,67 | 120 | Druhá část závěrečného projektu. Žáci v této lekci pomocí instrukcí realizátora zapájí celý obvod soumrakové lampičky. Ten následně odzkouší. |
Projekt lampička - kompletace | 2,67 | 120 | V poslední lekci žáci dokončí práci na soumrakové lampičce a uvedou ji do provozu. Zároveň si z této lekce odnesou všechny zbylé výrobky. |