Úvodní program ve Vida!
Změňte nadpis stránky na název aktivity a odstraňte tuto poznámku.
Účastníků | rozmezí počtu osob pro kvalitní uvedení |
---|---|
Fyzická náročnost | I-V, I = klidová, V = zátěž na hranici možností |
Psychická náročnost | I-V, I = bez nutnosti přemýšlet, V = nutnost intenzivního přemýšlení většiny doby |
Autor/ři | jména osob které aktivitu vymysleli v pořadí míry přispění |
Počet uvádějících | kolik osob je zapotřebí pro kvalitní uvedení |
Čas na realizaci | kolik času je potřeba (vč. vysvětlování, uzavření, popř. reflexe) |
Čas na přípravu | kolik času je na nachystání a poklizení aktivity v místě realizace |
Prostředí | kde se aktivita odehrává či v jaké denní/roční době |
Rozdělení | účastní se aktivity za sebe, za celou skupinu nebo jsou rozděleni do menších týmů |
Cíle
Uveďte cíl nebo cíle aktivity. Čeho se snaží aktivita dosáhnout. Jaké změny v psychickém stavu či fyzickém stavu má způsobit. Jaké postoje, dovednosti či znalosti jsou v účastnících rozvíjeny. Př: Účastník zažije krizi způsobenou špatným hospodařením se sdíleným zdrojem, pojmenuje si důvody které k tomu vedly a získá možnost se poučit z chyb a hospodařit lépe, při rozboru si uvědomí které skutečné situace tomuto modelu odpovídají a co vede k efektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.
Sdělení
Věta, či souvětí (myšlenka), se kterou by účastník či účastnice měli z aktivity odcházet.
Metody
Výčet metod oddělených čárkou z Metody a formy.
Metody a formy Tento odkaz dne ponechejte odstraňte pouze tuto poznámku.
Klíčové kompetence
Které klíčové kompetence a jakým způsobem jsou aktivitou rozvíjeny v účastnících. Koresponduje s části 1.4 z 1. Je vhodné dále rozšířit o jakékoliv měkké kompetence rozvíjené aktivitou.
Př:
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- nácvikem porozumění psaného textu při čtení pravidel simulační hry a pokládáním dotazů na jejich výklad a důsledky,
- aktivní komunikací mezi hráči v průběhu simulačních her uvnitř týmu i mezi týmy,
- rozborem průběhu, při které účastníci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky a moderovanou diskusí na závěr.
- Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
- pozorováním průběhu první simulace a logickou dedukcí skrytých pravidel a vzorů chování systému,
- aplikací zadaných aritmetických pravidel chování systému a extrapolací jeho budoucího vývoje.
- Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny
- zažitím si a uvědoměním k čemu vede neefektivní hospodaření se sdílenými zdroji,
- aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru u moderované diskuse.
Forma a popis realizace
V jedné či dvou větách shrňte, jakou formu aktivita má a jak probíhá.
Př: Série dvou simulačních her o hospodaření se sdíleným zdrojem mezi jednotlivci a 2-3 člennými týmy následovaná moderovanou diskusí odhalující podmínky vedoucí k efektivnímu či neefektivnímu hospodaření se sdíleným zdrojem.
Obsah
Popis toho, jak aktivita probíhá především z úhlu pohledu účastníka. Píše se zde CO probíhá, nikoliv JAK nebo PROČ, to je rozvedeno v Metodice uvedení.
Zkušený lektor s příslušnými odbornými znalostmi by měl být aktivitu schopen uvést poté, co si přečte Obsah a připraví Pomůcky a materiál bez toho aniž by si četl Metodiku uvedení.
Metodika uvedení
Příprava
Realizace
Uzavření
Poznámky
Jak a proč se jednotlivé části programu uvádí tak jak se uvádí. Zkušenosti z uvedení, tipy na co si dát pozor během uvádění.
Metodický důvod aktivity v celkovém kontextu programu, variantní podoby či alternativy aktivity.
Odkazy
Odkazy na zdroje informací, ze kterých je možné čerpat pro hlubší pochopení tématu.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.
Přílohy
Zdroje
# Přílohy | Zdroj | Popis | Autor | Původ | Licence | Datum | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
007.01.01 | 01 | ![]() |
budík | Mk_al | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-31 |
007.01.01 | 02 | ![]() |
žárovka | ElisaRiva | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-31 |
007.01.01 | 03 | ![]() |
lidé | autor neuveden | https://wdrfree.com | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.05 | 01 | ![]() |
vlastní fotografie | Ondřej Medek | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.05 | 02 | ![]() |
kletí obrázek | Clker-Free-Vector-Images | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 03 | ![]() |
diktátor obrázek | OpenClipart-Vectors | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 04 | ![]() |
obrázek - mapa světa | Clker-Free-Vector-Images | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 05 | ![]() |
obrázek Jack a fazole | Clker-Free-Vector-Images | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 06 | ![]() |
schéma - pravotočivé a levotočivé rostliny | Ondřej Medek | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.05 | 07 | ![]() |
smajlík - jídlo | Clker-Free-Vector-Images | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 08 | ![]() |
ilustrační foto - bolavé břicho | mohamed_hassan | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 09 | ![]() |
lebka - jed | Clker-Free-Vector-Images | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 10 | ![]() |
foto - kultivar fazole Maine Yellow Eye | Erector | https://en.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.05 | 11 | ![]() |
foto kultivar fazole - painted pony | Liveon001 | https://en.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.05 | 12 | ![]() |
foto kulitavar fazole - Kidney | Prathyush Thomas | https://en.wikipedia.org | Jiná | 2021-10-28 |
007.01.05 | 13 | ![]() |
foto - kultivar fazole Cranberry | cebates2010 | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.05 | 14 | ![]() |
foto kulitvar fazole - Calypso | Powerover | https://en.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.05 | 15 | ![]() |
foto kulitvar fazole - black turtle | Sanjay Acharya | https://en.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.05 | 16 | ![]() |
foto kultivar fazole - Anasazi | Nomadic Lass | https://en.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.05 | 17 | ![]() |
růst fazole 7. den | GPhase | https://youtu.be | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.05 | 18 | ![]() |
růst fazole 17. den | GPhase | https://youtu.be | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.05 | 19 | ![]() |
rekordní fazole | John Baker | https://www.wiltshiretimes.co.uk | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 01 | ![]() |
foto - ploník obecný | Sten Porse | https://cs.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.11 | 02 | ![]() |
úvodní foto - mech v lese | ioa8320 | https://pixabay.com | CC BY-SA | 2021-10-28 |
007.01.11 | 03 | ![]() |
foto - rašeliník kostrbatý | Bernd Haynold | https://cs.wikipedia.org | CC BY | 2021-10-28 |
007.01.11 | 04 | ![]() |
foto - velbloudi pijí | hbieser | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.11 | 05 | ![]() |
ilustrační obrázek - detektiv | GraphicMama-team | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.11 | 06 | ![]() |
obrázek - velbloud | GribouilleTherapie | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-28 |
007.01.11 | 07 | ![]() |
foto 1 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 08 | ![]() |
foto 2 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 09 | ![]() |
foto 3 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 10 | ![]() |
foto 4 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 11 | ![]() |
foto 5 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 12 | ![]() |
foto 6 - pokus mech | Michaela Tupová | vlastní tvorba | CC 0 | 2021-10-28 |
007.01.11 | 14 | ![]() |
pijící velbloudi | Martin Vorel | https://libreshot.com | CC 0 | 2021-10-31 |
007.01.11 | 15 | ![]() |
barel | Gerard Prins | https://commons.wikimedia.org | CC BY-SA | 2021-10-31 |
007.01.11 | 16 | ![]() |
popelnice | Hans | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-31 |
007.01.11 | 17 | ![]() |
rašeliník | autor neuveden | https://leporelo.info | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 18 | ![]() |
list rašeliníku | Dr. Ralf Wagner | http://www.dr-ralf-wagner.de | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 19 | ![]() |
hyalocysty | David Tng, University of Tasmania | https://www.utas.edu.au | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 20 | ![]() |
Ilustrace mechových postaviček | Lucie Slavíková | Vlastní tvorba | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 21 | ![]() |
Ilustrace mechových postaviček | Lucie Slavíková | Vlastní tvorba | Jiná | 2021-10-31 |
007.01.11 | 22 | ![]() |
mechem porostlý strom | grahamwallis | https://pixabay.com | Pixabay | 2021-10-31 |
007.01.11 | 23 | ![]() |
ploník | Michaela Tupová | Vlastní tvorba | CC BY-SA | 2021-10-31 |
007.01.11 | 24 | ![]() |
řez listem ploníku | Kristian Peters -- Fabelfroh | https://cs.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-31 |
007.01.11 | 25 | ![]() |
řez listem ploníku | Kristian Peters -- Fabelfroh | https://cs.wikipedia.org | CC BY-SA | 2021-10-31 |
Pokud je něco specifického ohledně příloh, zde je pro to prostor.